ÚAMK dokáže pomoci 
motoristům do 30 minut

ÚAMK dokáže pomoci
motoristům do 30 minut

14. 6. 2012

Již 22. rokem pomáhá českým řidičům ÚAMK, nejstarší a také největší poskytovatel asistenčních služeb motoristům. Kromě klubové činnosti a organizace sportovních akcí se zaměřuje především na oblast bezpečnosti silničního provozu. „Naše moderní call centrum a perfektně fungující dispečink pracují od roku 2008 nepřetržitě 24 hodin denně. Během jednoho dne jsou naši dispečeři schopni řešit přes 11 tisíc hovorů,“ představuje v rozhovoru pro i60 služby ÚAMK ředitelka vnějších vztahů Michaela Škardová.

Jednou z vašich základních služeb je konkrétní pomoc v nesnázích na silnici, tedy především při poruše vozidla či případně nehody. V čem konkrétně pomoc spočívá?

Asistenční služby ÚAMK jsou určeny pro každého motoristu. Konkrétně majitele osobních nebo lehkých užitkových vozů (do hmotnosti 3,5 tuny) nebo s počtem maximálně devíti míst. Stranou nabídky nejsou ani motocyklisté. Umíme se postarat prakticky o vše kolem nepojízdného vozidla. Ať jde o technickou poruchu, případy pokusu odcizení vozu, zdravotní problémy řidiče a tak dále. Pomůžeme i v případě takových „banalit“, které vás na cestě mohou postihnout, jako je nedostatek paliva, vybitý akumulátor a podobně. Při poruše vozidla zavolá motorista na naše call centrum, například číslo 1234. Následně zjistíme, zda je nutný výjezd, zda věc nevyřešíme po telefonu. Když ne, vyjede zásahové vozidlo a technik buď na místě vozidlo opraví, nebo zajistí odtah. Pro řidiče pak třeba ubytování, náhradní dopravu. A abychom přiblížili naše postavení v oblasti asistenčních služeb, uvedeme jedno číslo: ÚAMK zajišťuje tyto služby pro více než 75 % nových vozidel registrovaných v České republice.

Za jak dlouho přijede asistenční vozidlo od zavolání na vaši ústřednu na území České republiky?

To první je, že náš dispečink pracuje 24 hodin, takže dokážeme co nejrychleji vyslat nejbližší vozidlo silniční služby. Naši „žlutí andělé“ vyrazí co nejrychleji, aby poskytli profesionální pomoc nepojízdnému motoristovi. Pokud jde o případ ve městě, pak je to do 30 minut, mimo město do 45 minut.

Začíná doba dovolených. Jak konkrétně pomoc vypadá, když řidič potřebuje pomoc v zahraničí, kam má volat a kdo mu pomůže?

Je dobré si zapsat a při cestě do zahraničí v autě dobře uschovat kartičku s telefonním číslem: 1230. Tedy na dispečink ÚAMK. Při volání ze zahraničí to je číslo +420 261 104 123. Tam se motorista dovolá a ÚAMK zajistí pomoc, a to po celé Evropě, což se týká 43 zemí a jejich 35 dispečinků obdobných tomu v Praze. Dispečinky za rok celkem přijmou asi 40 milionů příchozích hovorů.  A kdo pomůže? Když zůstaneme u čísel, dodejme, že vozidel, která mohou motoristům pomoci po Evropě je celkem 2191 vlastních odtahových vozidel a dalších 24 839 smluvních partnerů. Jinými slovy, díky partnerství ÚAMK s automotokluby všech zemí Evropy je přes jejich asistenční služby zajištěna pomoc opravdu všude.

Jaké druhy asistenčních karet vydáváte a kolik stojí?

Pro motoristy, kteří jsou „doma“ na českých silnicích, je určena klubová karta ÚAMK s roční platností s celou škálou služeb na území ČR. Ty jsou poskytovány pro motocykly, vozy osobní a lehké užitkové do hmotnosti 3,5 t. Za roční poplatek 890 Kč poskytne majiteli karty ÚAMK například tuto službu: pomoc Žlutého anděla na silnici, přičemž platí jen použitý materiál. Pro stejné zájemce je určena i karta s roční platností, ale pro pohodu a bezpečí při cestách v ČR i Evropě. Roční poplatek činí pouze 1890 Kč a přitom ÚAMK poskytne pomoc motoristovi, který nemůže pokračovat v jízdě z mnoha důvodů: poruchy, nehody, zdravotních potíží, vandalství či krádeže. Poslední nabízená karta, je určena pro ČR i Evropu, ale je časově omezena na tři měsíce. Její cena je 870 Kč. Na kartách ÚAMK mohou motoristé najít jen výhody.

Předpokládám, že pomoc na silnici vyhledávají především ženy či starší řidiči. Jsou to i nejčastější zájemci o vaše karty?

Nehody či poruchy se nevyhýbají nikomu. Takže, každý, kdo často a hodně jezdí, má zájem ochránit se před případnými problémy, které ho mohou na cestě potkat, je náš klient. Ti si kupují karty ÚAMK.

Kde si mohou lidí vaši kartu pořídit? Je možné si ji objednat i prostřednictvím telefonu či internetu nebo je nutná osobní návštěva prodejního místa?

Asi nejsnazší je objednat si některou z karet ÚAMK on-line prostřednictvím internetu. Ze zkušeností ale můžeme říct, že nejlepší je navštívit prodejní místo například v pražské centrále ÚAMK, kde se dozvíte více informací. Do seznamu prodejních míst můžete započítat i pobočky České pošty, kde lze karty ÚAMK také zakoupit. 

Nejrůznější asistenční služby pro motoristy nabízejí i banky v rámci vydávání platebních karet nebo pojišťovny – jaký je rozdíl mezi vašimi službami a službami, které nabízejí jiné subjekty?

V odpovědi na jednu z vašich otázek jsme uváděli, že kromě jiného to, co určuje kvalitu asistenčních služeb, jsou: zkušenosti a síť partnerů. My je máme ve 43 zemích a na trhu jsme v ČR nejdéle. To je myslím vypovídající. A pokud jde o služby nabízené bankami, pojišťovnami a dalšími subjekty – o jejich kvalitě vypovídá, kdo je ve skutečnosti zajišťuje. Tam hledejte odpověď.

 

Rozsah služeb u karty pro ČR

Silniční služba  
Silniční služba

Zdarma opakovaný příjezd a odjezd Žlutého Anděla včetně práce mechanika. Klient hradí pouze materiál, který byl pro opravu použitý.
Vzkazy  
Vzkazy

Zdarma předání vzkazu blízké osobě
prostřednictvím centrálního dispečinku ÚAMK
Dovoz pohonných hmot  
Pohonné hmoty
V případě neočekávaného nedostatku pohonných hmot vám Žlutý Anděl doveze zdarma pohonné hmoty. Klienty platí pouze cenu PHM.
Silniční služba  
Nefunkční baterie

V případě nefunkční startovací baterie, vám přijede na pomoc Žlutý Anděl a pomůže vám auto nastartovat případně doveze novou baterii.
Odtahová služba  
Odtahová služba

Příspěvek na odtah vozidla včetně příjezdu, naložení, složení a odjezdu odtahového vozidla ve výši 800,- Kč.
Čtení  
Čtení - informace - vzdělávání

Připravujeme pro Vás on-line magazín Autostyl, který Vám pomůže nejen lépe se zorientovat ve světě motorismu a cestování, ale i Vás pobaví a přinese Vám i dárky ve formě soutěží.
Uskladnění vozidla  
Uskladnění vozidla

Zdarma uskladnění a zabezpečení nepojízdného vozidla v délce 3 dnů.
Informace  
Informace

Zdarma mototuristické informace - na telefonní lince 1230. V případě, že se dostanete do potíží nebo si plánujete výlet - volejte linku 1230 a zvolte - Dopravní informace - rádi vás poradíme.
Náhradní vozidlo  
Náhradní vozidlo

Příspěvek na zapůjčení náhradního vozidla v hodnotě 400,- Kč.
Slevy  
Slevy - úspory

Každý držitel asistenční karty ÚAMK má právo využívat stovky slev a výhod v rámci dvou slevových programu: Show Your Card a ÚAMK recommended. Být členem klubu ÚAMK se opravdu vyplatí - přesvědčte se sami.
Nouzové ubytování  
Nouzové ubytování
Příspěvek na nouzové ubytování ve výši 400,- Kč
Dispečink  
Dispečink

Zdarma práce non-stop dispečinku pro případ pomoci doma i v zahraničí. Naši dispečeři jsou připraveni vám pomoci 24 hodin, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Máte-li problém, volejte 1230
Jízdné náhradní dopravy  
Jízdné náhradní dopravy

Příspěvek na jízdné náhradní dopravy ve výši 400,- Kč
auta cestování doprava ÚAMK
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?