Jak jsem pohodlně dojela
do Motola novým metrem

Jak jsem pohodlně dojela
do Motola novým metrem

7. 4. 2015

Od Velikonočního pondělí 6. dubna 2015 nese název Nemocnice Motol i konečná stanice prodloužené trasy A pražského metra. Celkem byly zprovozněny čtyři nové stanice, které jsem si už stačila na vlastní oči prohlédnout, takže vám teď nabízím krátkou exkurzi po nich.

Otevření čtyř nových stanic a zahájení takto zmodernizovaného provozu přilákalo i přes nepříznivé aprílové počasí velké množství zvědavců z řad Pražanů i turistů. I my se sestrou jsme se nechaly zlákat a vyrazily prozkoumat vzhled a provoz nových stanic. Pro mě speciálně přináší tato změna v dopravě i změnu cesty na pracoviště na Ruzyni. Nyní už nebudu opouštět metro ve stanici Dejvická, nýbrž pojedu ještě o dvě stanice dále a teprve ve stanici Nádraží Veleslavín přestoupím do nově zavedené autobusové linky 142, která bude mít zastávku i před vojenským areálem. Zdá se tedy, že mi bude nově zavedená trasa ku prospěchu, a to bych přála i všem, kteří budou v této části Prahy cestovat.

Prohlídku nových stanic jsme začaly v konečné stanici Nemocnice Motol a pak se postupně vracely zpět až k původní trase. Řada lidí zvolila stejný postup, zatímco jiní jeli opačně. V každé stanici tedy vystupovalo a nastupovalo zhruba stejné množství lidí, takže nebylo nutno se někde prodírat. Stanice, jak se říká, voní novotou a částečně se podobají, přesto je každá něčím jedinečná.

Nemocnice Motol je jediná hloubená stanice, je osvícena denním světlem a má vyvýšené nástupiště. Na vestibul navazuje podchod k Fakultní nemocnici Motol. Má výstupy ze dvou stran a nízké výstupní objekty, jejichž střechy jsou osázené zelení, zatímco prostřední objekt má střechu prosklenou.

Stanice Petřiny je ze všech nových stanic nejhlubší a má nejdelší eskalátory. Široké nástupiště budí dojem městské ulice, a to včetně podlahy, připomínající historické dlažby v centru města. Pozornost upoutá betonový monolit nad výtahy ve tvaru bubliny s plastickým názvem stanice. Pozoruhodná je i moderně řešená dozorčí stanice na nástupišti.

Nádraží Veleslavín působí robustním dojmem, neboť se jedná o trojlodní stanici, první svého druhu v Praze, která byla ražena rakouskou tunelovací metodou. Dominantou při výstupu z nástupiště jsou ručičkové nástěnné hodiny, které představují spojení metra a železnice. V bezprostřední blízkosti se totiž nachází vlaková stanice Praha - Veleslavín. Stanice bude výchozím bodem na Letiště Václava Havla, kam dopraví cestující linka 119, jedoucí až dosud z Dejvic.

Stanice Bořislavka byla dokončena jako poslední, je zvláštní svým červenohnědým obložením a bezprostředně přiléhá k Evropské ulici. Při jejím ražení musela být údajně zemina odvezena sedmi tisíci nákladními auty.

Zatím jediným viditelným nedostatkem zůstává skutečnost, že ve stanici Nádraží Veleslavín, odkud budou cestující jezdit se zavazadly na letiště, nevede z vestibulu k autobusové zastávce na ulici eskalátor, pouze pevné schodiště, podobně, jako to bylo i na konečné v Dejvicích. Diskutabilní je i nekrytý vstup do vestibulu stanice Bořislavka z Evropské ulice, kam bude určitě zatékat. Jinak ale z hlediska rychlosti a komfortu cestování dochází zcela jistě k výraznému zlepšení, a to zejména pro obyvatele Městské části Praha 6, ale pochopitelně i pro návštěvníky Prahy a miliony zahraničních turistů.

Tak tedy, šťastnou cestu!

metro
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

Fotogalerie

Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?