Příběh mrazivé sobotní noci v Hidasnémeti.

Příběh mrazivé sobotní noci v Hidasnémeti.

6. 7. 2012

Zdeněk se mimo jiné ve svém volném čase věnoval zájezdové činnosti. Jezdíval jako vedoucí zájezdů a také jako průvodčí lehátkových vozů. Jednoho prosincového sobotního podvečera se vracel se skupinou ze zájezdu z Maďarska z Miškolce.

Toho dne ráno je po přepřahu v Košicích až na nádraží do Miškolce přivezl lehátkový vůz, kterým se také měli v noci vracet do Brna. Vůz se však musel z provozních důvodů vrátit do Košic dříve než měli odjezd z Maďarska naplánován. Odjel jen s průvodčím a účastníci zájezdu si v té době ještě užívali pobytu v termálních lázních. Do Košic, kde na ně jejich vůz čekal, odjeli navečer osobními vlaky, s přestupem na hranicích v Hidasnémeti.

Na hraničním přechodu se jim však přihodila velmi nepříjemná věc. Ještě před příjezdem do Hidasnémeti jeden z účastníků totiž zjistil, že zapomněl v lehátkovém voze svůj cestovní pas, ve kterém měl zapsanou i spolucestující dceru. Zbývalo jen doufat, že to na hranicích projde. Jako vedoucí skupiny měl Zdeněk totiž u sebe jmenný seznam účastníků zájezdu, ve kterém byla uvedena i čísla pasů. Na hranicích před nástupem do vlaku probíhala současně maďarská i slovenská pasová kontrola. Zdeněk se pokusil neprodleně nahlásit, že má s jedním účastníkem zájezdu problém. Než však mohl cokoliv vysvětlit, bylo mu striktně řečeno: „choďte nazad“.

Poté co byli ostatní odbaveni detailně vysvětlil,  že přijeli ráno až do Miškolce lehátkovým vozem, ten že odjel do Košic bez nich, ale bohužel i s pasem jednoho účastníka, který cestuje i se svou devítiletou dcerou. Oba že má zapsané v seznamu účastníků zájezdu, který předkládal, včetně čísla pasu. Maďaři byli ochotni nad tím mávnout rukou a ještě před odjezdem od vlaku odešli. Horší byla reakce jednoho ze dvou Slováků. Rozhorlil se, že nějaký seznam ho nezajímá, bez pasu že v žádném případě nepojedou. Byla sobota večer, prosinec, mrzlo a ta malá dívka se dala do pláče. Nic to však na jeho rozhodnutí nezměnilo. I když každá další snaha zdála se být marná, přece ještě ve změnu jeho rozhodnutí doufali. Bohužel jen do okamžiku odjezdu, kdy byl Zdeněk vyzván k nástupu. Vlak se rozjel bez zapomnětlivého účastníka a jeho nešťastné dcery. I slovenský průvodčí to nemohl pochopit a jen nad tím nevěřícně kroutil hlavou.

Po příjezdu do Košic musela nutně proběhnout blesková akce, úkoly byly již cestou rozděleny. Najít co nejrychleji odstavený lehátkový vůz, v jednom z oddílů cestovní pas, před nádražím sehnat taxi s řidičem, který by mohl přes hranice, zajistit jeho doprovod, připravit peníze, zaplatit požadovanou sumu a před odjezdem vlaku z Košic do Brna je ještě stihnout dopravit na nádraží. Zdeněk měl připravenu i krizovou variantu, v případě že by se to nestihlo do doby odjezdu, on jako vedoucí by na ně počkal a průvodčí vozu by převzal i jeho povinnosti. Podařilo se to stihnout jen díky tomu, že naštěstí  byla časová rezerva. Do vozu se ti nešťastníci dostali asi pět minut před odjezdem. Štěstí v neštěstí. 

Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 15. týden

Uplynulou sobotu proběhll 34. ročník vyhlašování cen České hudební akademie Anděl. Ve vědomostním kvízu tohoto týdne si budete moci otestovat, jak znáte současnou českou hudební scénu. Zabrousíme ale také trochu do historie...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Digitalizace postupně prostupuje všemi státními úřady. Jak jste na tom vy - využíváte možnost vyřizování nejrůznějších žádostí on-line (pomocí počítače či mobilu), anebo raději navštěvujete úřady osobně?

Pokud to jde, vyřizuji vše "on-line"

20%

Snažím se vyřizovat věci "on-line", ale ne vždy se mi to daří

20%

Nevím, neumím na to odpovědět

19%

Mám radši osobní vyřizování záležitostí na úřadech

20%

On-line nevyřizuji nic, je to pro mě složité

21%