Platí totiž, že všechny aktivity, které děti baví a jsou v angličtině, obohatí jejich jazykové znalosti. Hry jsou často věrnou nápodobou reálného světa a děti při hraní nezůstávají pasivní. Naopak. Mají možnost rozhodovat o průběhu děje, zažívají dobrodružství, jsou vtaženi do dění. Na rozdíl od sledování filmů a čtení knih, kde zastávají pasivnější roli.
Počítačové hry se navíc rychle vyvíjejí a odpovídají nejnovějším trendům. Děti jsou díky tomu v kontaktu s nejmodernějšími anglickými výrazy. „Mnohé horké novinky se do klasických učebnic nemají šanci dostat tak rychle jako do počítačových her. Na druhou stranu je vhodné vždy sledovat celkovou dobu hraní her a jejich zaměření,“ upozorňuje Lucie Bechná z jazykové školy Helen Doron English, jejichž lektorů se rodiče často ptají na názor, jestli jejich dětem angličtina ve hrách pomáhá. „A také chtějí poradit, které hry se ke zlepšování angličtiny nejlépe hodí,“ říká Lucie Bechná
Nejvíce by dětem prospělo, kdyby hrály jen počítačové hry vytvořené vyloženě k výukovým účelům. Takových je zdarma na internetu celá řada a propojují hraní s rozšiřováním slovní zásoby, procvičováním výslovnosti i výukou anglické gramatiky. Nalézt je můžete například pod odkazy www.cambridgeenglish.org, www.helendoron.cz nebo www.kangiclub.com.
Počítačové hry se u dětí těší velké oblibě, protože jsou ve srovnání s běžnou výukou na školách akčnější, barevnější, doplněné zvuky, a to vše dohromady zaměstnává více lidských smyslů. Výborná je také možnost zpětné vazby. Když hráč například zjistí, kolik získal bodů, nějaká postavička mu zatleská, jindy se vidí rovnou na stupních vítězů. Takové situace motivují děti k další akci.
„Když si rodiče všimnou, že děti při hraní her používají anglická slova a například je špatně vyslovují nebo nepochopili správně jejich význam, měli by je korigovat. Dělám to také tak. Jakmile slyším, že děti řeknou anglické slovo, jež znají z her, ptám se jich, jestli mu rozumějí,“ radí Lucie Bechná z jazykové školy Helen Doron English.
Určitě je dobré s dětmi o hrách mluvit a zajímat se aktivně o to, co je baví a s čím si hrají. Vhodné se je také do hraní zapojit a stát se spoluhráčem. Pokud takto rodič podpoří správné aktivity dítěte, je šance, že se jich dítě bude i nadále držet. Cítí, že v tom má podporu rodičů a že to otec nebo matka hodnotí kladně.
Hůl není dobré lámat ani nad dětmi, které na počítacích hrají bojové hry. Díky internetu hledají spoluhráče nebo protivníky v zahraničí, domlouvají se na taktice a používají při tom angličtinu. „Alespoň ztratí zábrany a ostych při komunikaci v angličtině a také mají jasnou zpětnou vazbu, že jsou schopni se domluvit. Všechny přece baví to, v čem jsou dobří a úspěšní. Podle našich zkušeností jsou takové děti trávící hodně času u počítače, často se jedná o chlapce, v angličtině většinou dobří. Vyjadřují se s lehkostí a velmi dobře rozumí cizímu jazyku,“ uzavírá Lucie Bechná.