Vojenská má dobré jméno
FOTO: VOZP

Vojenská má dobré jméno

26. 4. 2018

V České republice v současné době funguje sedm zdravotních pojišťoven. Kromě největší Všeobecné zdravotní pojišťovny je tu dalších šest takzvaných zaměstnaneckých pojišťoven. K těm větším patří Vojenská zdravotní pojišťovna (VoZP). Pro novinky z oblasti péče o pojištěnce jsme se vydali za jejím ředitelem Josefem Diesslem.

 

Vaše pojišťovna se stará o 700 000 lidí. Kolik z nich je vojáků?
Pojištěnců ze zákona, to znamená členů Armády ČR, studentů vojenských škol a bývalých pracovníků či příslušníků v „zeleném“ je zhruba 25 000. Vidíte tedy, že v našem porfoliu je mnohem více „civilů“.

Musíte mít pro všechny velmi atraktivní program, když se vám podařilo získat tolik lidí. Můžete nám představit nabídku pro seniory?
Tou nejzajímavější je v současné době příspěvek na kloubní preparáty. Jako jediná pojišťovna proplácíme každému pojištěnci nad 65 let až 400 korun na potravinové doplňky na podporu funkce kloubů. Dále samozřejmě k vyhledávaným možnostem patří očkování proti chřipce a dalším infekcím nebo příspěvky na pohybové aktivity. 

Co patří do skupiny příspěvků na pohybové aktivity?
Kromě čtyřsetkorunového příspěvku na plavání si každý pojištěnec může jednou v roce vybrat 500 korun na různé druhy kondičních cvičení nebo regeneraci včetně sauny nebo masáží. Program Pohyb obsahuje kromě toho také příspěvek na preventivní lékařskou prohlídku nutnou k členství ve sportovním klubu a už zmíněný příspěvek na kloubní výživu pro seniory. Ustoupili jsme od proplácení jednorázových plavenek. Máme zájem, aby naši pojištěnci sportovali pravidelně, proto je důležité, aby klient přinesl účet za permanentku, ze kterého je zřejmé, že tyto aktivity dělá často, a mají proto preventivní efekt.

Preventivní programy patří ve zdravotních pojišťovnách k těm nejvíce trendy. Kolik lidí tyto možnosti využívá ve VoZP?
Toto sdělení už není tak optimistické. Obecně je možné říci, že preventivních programů u nás využívá jen 8 až 10 procent klientů. 

O čem to vlastně svědčí?
Je z toho patrné, že Češi se o svoje zdraví příliš nezajímají. Bereme za samozřejmé, že když se něco přihodí, jdeme k lékaři a ten nás pomocí zázračných pilulek dá zase dohromady. Samozřejmě, že se na tom podílí i skutečnost, že máme velmi málo respektovaných vzorů, které by sloužily lidem jako příklady. Tento postoj je známkou toho, že cítíme velmi malou zodpovědnost za své zdraví. Svědčí to však také o tom, že české zdravotnictví má velmi dobrou pověst a oproti jiným evropským zemím je stále ještě dobře dostupné.

Kolik peněz vlastně může člověk od vás ročně očekávat?
Částky se liší podle toho, jak si konkrétní klient své příspěvky poskládá. Muž má možnost vyčerpat z preventivních programů maximálně 1300 korun, žena až 1800 korun. Rozdíl je dán tím, že ženy od určitého věku mohou získat až 800 korun na vyšetření k prevenci rakoviny prsu. Velmi zajímavou částku pak mohou rodiče získat pro každé své dítě, ročně až 4 000 korun. Doporučuji všem načerpat informace na našich nových webových stránkách. Ti, kteří dávají přednost osobnímu přístupu, mohou navštívit naše klientská centra. Jenom pro zajímavost, v loňském roce jsme v České republice otevřeli 21 nových klientských míst.

A co byste vzkázal vyznavačům internetu?
Jsme velmi rádi, že se nám také podařilo zajistit nový vzhled našich webových stránek. Klientům jsme také dali možnost podívat se kdykoli prostřednictvím osobního účtu na novém portálu na to, co všechno na ně pojišťovně vykázala zdravotnická zařízení a lékárny. Je zajímavé, že se stále objevují případy, kdy lékaři vykazují výkony, které vůbec neprovedli. Každý náš klient se může kdykoli přesvědčit o tom, co za něj VoZP hradí.

Ještě se v současné době stává to, co bylo běžné v devadesátých letech? Mám tím na mysli to, že vás lékař přesvědčoval, abyste přešel k jiné zdravotní pojišťovně, neboť on s tou vaší nemá uzavřenu smlouvu?
To bylo běžné právě v té době, o níž mluvíte. To v Česku operovalo na 25 zdravotních pojišťoven. Trh se naštěstí vyčistil. My máme uzavřené smlouvy s 25 000 poskytovateli zdravotních služeb. Takže naši pojištěnci mají dostupnou celou škálu péče a nemůže se stát, že bychom mu nemohli zajistit kvalitní služby. 

Problémem českého zdravotnictví začínají být počty praktických lékařů a stomatologů. Může vůbec pojišťovna tento stav ovlivnit?
Ano, snažíme se ve spolupráci s jednotlivými regiony pomáhat při vytváření podmínek právě pro tyto skupiny lékařů. Ale je třeba si uvědomit, že tato odpovědnost leží právě na krajích.

Neodrazuje zájemce přece jen název „Vojenská“?
Dnes je naštěstí situace jiná. Armáda se těší všeobecně velkému respektu a přívlastek „vojenská“ je pro nás velmi dobrou obchodní značkou. O získávání nových klientů mají samozřejmě zájem všechny pojišťovny, ale je velmi složité vymyslet něco naprosto originálního, co nikdo jiný nenabízí. My jsme v minulém roce prezentovali videoprogram o vyšetření na rakovinu tlustého střeva, která je v Česku nejrozšířenější z celé Evropy. Teď budeme vyhodnocovat výsledky z celonárodní akce, v níž jsme oslovili na tři tisíce lidí a seznámili jsme je s prvotním samovyšetřením na tuto chorobu. Chceme jít cestou edukace lidí, protože v ní vidíme jedinečnou příležitost, jak pomoci ve zkvalitňování zdravotního stavu české populace. 

Počet seniorů v České republice každoročně stoupá. Uvědomujete si to při přípravě svých programů?
Jistě, je to pro nás v roce 2018 jednou z priorit. Máme radost z toho, že právě senioři se začínají více zajímat o možnosti, jak se nejlépe udržet v dobré kondici, a zapojují se aktivně především do preventivních programů, včetně těch, které poukazují na nutnost pravidelného pohybu. Většina lékařů dnes propaguje jednoduchou věc – chůzi. Je zajímavé, že její vliv na naše zdraví byl dlouhodobě opomíjen a dnes třeba diabetologové nabádají své pacienty, aby především co nejvíce chodili. Někdy je cesta za zdravím velmi blízko a my si to ani neuvědomujeme.

 

Božena Hažová

 

  

 

 

 

pojištění zdraví
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 3 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 49. týden

Staré české filmy a pohádky se minulý týden líbily, a tak v nich ještě budeme pokračovat i v tomto týdnu.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Jak nákladné budou vaše letošní Vánoce - kolik zhruba utratíte za dárky, jídlo atd.?

Do 3 000 korun

21%

Mezi 3 000 - 6 000 Kč

20%

Mezi 6 000-10 000 Kč

20%

Přes 10 000 Kč

21%

Nevím, neumím to odhadnout

18%