Tahle písnička se mi vybavila při mé marné snaze rozumně se domluvit s Českou poštou.
Pronajímám si kancelář v objektu, ve kterém sídlí ještě několik dalších firem. A jak už to tak bývá, firmy vznikají a zanikají, stěhují se dovnitř, nebo jinam. Abychom byli dosažitelní pro klienty i poštovní styk, máme všichni zvonek a bzučák, kterým otvíráme dveře návštěvám. Ti svědomitější z nás si zařídili i připevnění poštovní schránky ke vchodovým dveřím, abychom pošťákům i našim klientům komunikaci s námi ulehčili. Jenže v mém případě si pošťáci ulehčili práci způsobem, který se mi pranic nezamlouval.
Když jsem poprvé našla ve schránce cizí dopis, řekla jsem si:„Spletli se, to se stane“. Dopis jsem předala majiteli, a považovala záležitost za vyřízenou. Když jsem občas objevila ve schránce výpis z banky cizí firmy, už to bylo na pováženou a pohoršovala jsem se nad tím já i majitel firmy, kterému jsem coby náhradní pošťák výpis doručila. Oba jsme věděli, že nemusí být každý tak poctivý a někdo jiný by mohl získat cenné informace o stavu cizího firemního konta.
Když se ale v mé schránce na dopisy začaly objevovat písemnosti firem, které zde už nesídlily a vlastní schránku nikdy neměly, usoudila jsem, že je načase zjednat pořádek. Dále už budu jenom citovat vybrané pasáže ze své elektronické korespondence s Českou poštou.
Já „V poslední době se množí případy, kdy je do mé řádně označené schránky doručována korespondence pana Nováka. Upozorňuji, že pan Novák zde již rok nesídlí a neznám důvod, proč by jeho korespondence měla být doručována mně. Žádám o nápravu.“
ČP : Věc: Potvrzení o doručení elektronického podání
Dobrý den, Váš e-mail byl přijat k vyřízení. S pozdravem Česká pošta, s. p.
Po zhruba 30 dnech
Vzhledem k tomu, že ze strany České pošty, s.p. je doručovací službě věnována zvýšená pozornost, bylo Vaše podání projednáno s vedoucí dodávací provozovny a se zainteresovanou listovní doručovatelkou s tím, že doručování Vám adresovaným zásilkám bude věnována zvýšená pozornost. V případě jakýchkoliv jiných nepravidelností s dodáváním listovních zásilek se obraťte na vedoucí oddělení provozu listovního dodání Po přijatých opatřeních věříme, že Vám již nebude zavdána příčina k nespokojenosti. Zároveň přijměte i poděkování a ujištění, že si vážíme každého zákazníka, který nás upozorní na jakékoliv nedostatky spojené s poskytováním našich služeb. Děkujeme za upozornění a podáváme Vám tuto zprávu spolu s omluvou za způsobené nepříjemnosti.S pozdravem xy a yx.
Po 14 dnech
Já :“ Dnes jsem našla ve své poštovní schránce Výzvu k vyzvednutí písemnosti pro adresáta Nováka. Již jednou jsem vás upozorňovala na to, že firma pana Nováka zde již rok nesídlí a že si nepřeji ve své poštovní schránce jeho poštu. Vzhledem k tomu, že výzva se týká doporučeného dopisu s doručenkou, mohly by jeho nedoručením vzniknout adresátovi nepříjemné komplikace. Prosím zařiďte proto řádné doručení na řádnou adresu.“
ČP : Věc: Potvrzení o doručení elektronického podání
Dobrý den, Váš e-mail byl přijat k vyřízení. S pozdravem Česká pošta, s. p.
Zhruba po 30 dnech
Dle sdělení listovní doručovatelky, která zajišťuje doručování listovních zásilek v uvedeném dodacím místě, se jedná o firemní objekt. Před uzavřenými vchodovými dveřmi je umístěno 5 domovních schránek. Z toho 4 domovní schránky jsou označené a 1 je bez označení. Dále je zde několik neoznačených zvonků. Váš zvonek označený není. Dále listovní doručovatelka uvedla, že si není vědoma, že by do Vaší domovní schránky vhodila výzvu pro jiného adresáta. Pokud se tak stalo, tak jen v důsledku její nepozornosti, za což přijměte naši omluvu. Vzhledem k tomu, že ze strany České pošty, s.p. je doručovací službě věnována zvýšená pozornost, bylo Vaše podání projednáno s vedoucí dodávací provozovny a se zainteresovanou listovní doručovatelkou s tím, že doručování Vám adresovaným zásilkám bude věnována zvýšená pozornost. Zároveň přijměte i poděkování a ujištění, že si vážíme každého zákazníka, který nás upozorní na jakékoliv nedostatky spojené s poskytováním našich služeb. Děkujeme za upozornění a podáváme Vám tuto zprávu spolu s omluvou za způsobené nepříjemnosti. S pozdravem xy a yx.
Moje okamžitá odpověď : ( v duchu: „To si snad dělají ze mě srandu!)
Ne, že by na tom po měsíci záleželo, ale musím se ohradit proti lživým informacím, které se v tomto dopise vyskytly. Můj zvonek rovněž jako moje poštovní schránka označeny jsou, a to velmi výrazně. Nevím, co si mám odvodit z toho, že z pěti schránek na domě jedna označená není. Ta moje schránka označená je. Že se patrně doručovatelka spletla, je evidentní a že se takto plete často, lze rozpoznat mimo jiné i z toho, že toto je už druhá stížnost v tomto smyslu, na kterou odpovídáte stereotypně totéž, ale stav trvá a k žádné vámi avízované nápravě nedošlo.
ČP : Věc: Potvrzení o doručení elektronického podání
Dobrý den, Váš e-mail byl přijat k vyřízení. S pozdravem Česká pošta, s. p.
Odpověď ještě nemám, neuběhla totiž zákonná lhůta 30 dnů k vyřízení. Důvtipný čtenář ale už určitě uhodl, jaká bude.
Tohle vědro prostě má ve dně pořádnou díru.