Kampaň OtevřenoSeniorům
pranýřuje diskriminaci stáří

Kampaň OtevřenoSeniorům
pranýřuje diskriminaci stáří

20. 9. 2012

Nezisková organizace Diakonie ČCE pokračuje v dlouhodobé kampani OtevřenoSeniorům, která upozorňuje na diskriminaci starších občanů. Nyní zástupci organizace představili sérii dalších programů kampaně - trička, plakáty, spot i instalace ve veřejném prostoru.

„Jedním z impulsů, proč jsme s kampaní začali, je uvažování o seniorech. Větší prostor v médiích totiž mají staří lidé, jen pokud se jim něco stane. O tom, co potřebují nebo jak se cítí, ale v naší společnosti neuvažujeme. Kampaň je proto zaměřena proti znevažování a podhodnocování seniorů,“ vysvětlila hlavní záměr Vendula Kodetová z Diakonie.

Plakáty, upozorňující na to, že senioři nemají důstojné postavení v médiích, mohou lidé ve veřejném prostoru potkávat už delší dobu. „I zamilované velryby mají v médiích větší prostor než zamilovaní senioři,“ hlásí například. Tyto postery doplní nové plakáty s portréty seniorů, kteří společnosti stále mají co nabídnout. „Stovku za deset už nezaběhne, ale sportovní talent pozná na první pohled,“ je jeden z příkladů textu.

„Částí kampaně je i televizní spot, který ukazuje, že staří lidé nám mají stále co dát. Jsou to lidé se zkušenostmi, my ale před tím zavíráme oči a odsouváme je na vedlejší kolej,“ řekl další zástupce společnosti Marek Hejduk.

Humornější a odlehčený pohled na problematiku stárnutí nabídne série triček. Zájemci, kteří chtějí kampaň podpořit, si tak mohou do města vyrazit například v tričku s potiskem „Sedmdesát na krku a musím se ženit“ či „Jsem na světě přes 25 000 dní. Chcete vědět, jaké byly?“

V rámci Dne seniorů, který připadá na 1. října, se na různých místech republiky na několik dnů či týdnů objeví tematické instalace. Hole, brýle, staromódní kabelky pohozené na zemi a označené policejní páskou chtějí říct: „Musí být okradeni, musí se nejprve ztratit, abychom si jich všimli?“ Znovu se tak snaží upozornit na to, že svou pozornost společnost na seniory zacílí jen tehdy, když se jim něco stane. „Snažíme se pozvednout svůj hlas a upozornit na to, že ne všechno vnímáme úplně správně,“ dodala Kodetová.

Kampaň OtevřenoSeniorům uspořádala nezisková organizace Diakonie ČCE. Ta poskytuje sociální, zdravotní a vzdělávací služby veřejnosti po celé republice už 23 let a ročně její různorodé spektrum služeb využije až 58 tisíc lidí. „Naše pomoc je široká, hlavní skupiny jsou senioři, lidé s postižením a lidé v obtížné životní situaci,“ podotkl David Šourek, ředitel Diakonie ČCE. Organizace například provozuje seniorské domy, hospic, ale i azylové domy, chráněné dílny a pracoviště, občanské poradny či pomoc rodinám s postiženými dětmi.

60+ diskriminace kampaň senioři
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 49. týden

Staré české filmy a pohádky se minulý týden líbily, a tak v nich ještě budeme pokračovat i v tomto týdnu.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Jak nákladné budou vaše letošní Vánoce - kolik zhruba utratíte za dárky, jídlo atd.?

Do 3 000 korun

21%

Mezi 3 000 - 6 000 Kč

20%

Mezi 6 000-10 000 Kč

20%

Přes 10 000 Kč

21%

Nevím, neumím to odhadnout

18%