Druhá varianta je správná. Ovšem vědí to jen ženy, které opravdu nakupovat umí. To znamená, že dovedou poznat, který kus stojí za to koupit a kterého je lepší si nevšímat, přestože je na něm sleva vysoká. Mnohdy je vysoká právě proto, že ten kousek nestojí ani za tu zlevněnou sumu. Takže tady je deset pravidel, které je dobré se v období slevového šílení znát.
Nebojme se vejít do obchodů, do kterých běžně nechodíme.
To znamená do těch, které běžně považujeme za luxusní, nad naše možnosti. Právě v nich se totiž nákupy ve slevách vyplatí. Klasické černé lodičky či baleríny, které stojí pět tisíc korun, jsou totiž v drtivé většině případů drahé, protože jsou opravdu kvalitní. To znamená, že netlačí, jsou pohodlné, zkrátka opravdu jiné než boty za tři stovky. Když jsou z těch pěti tisíc zlevněny na dva tisíce, nejde o utrácení, ale o investici. Vsaďme se, že takové boty nám budou sloužit řadu let, takže se ty vynaložené dva tisíce vyplatí rozhodně víc, než když koupíme boty, které původně stály pět stovek a ve slevě stovky dvě.
Hledejme klasiku.
Nekupujme pět triček s pestrými potisky, jen proto, že stojí polovinu. Hledejme kousky, které tvoří takzvaný základ šatníku. Padnoucí džíny, černé kalhoty, bílou košili, sako. Zkrátka věci, díky kterým můžeme oblečení zkombinovat, ať jdeme kamkoli. Tedy takzvanou klasiku, kterou můžeme nosit klidně deset let, protože nepodléhá módě.
Křečkujme.
Našly jsme džíny, které nám perfektně sedí, přestože zpravidla je pro nás nákup džín noční můrou? Může to znít bláznivě, ale kupme si rovnou dvoje. Třeba jedny světlejší a jedny tmavší nebo klidně úplně totožné, pokud jsme si jisté, že jsou ty pravé. Jen si vzpomeňme na ty hodiny zoufalství strávené v kabinkách, kdy džíny nesedí a nesedí. Tyhle sedí? No tak šup, berme dvoje, vždyť stojí polovinu či ještě méně. A je klid, třeba na několik let.
Zkoušejme.
A to pečlivěji než obvykle. Nápisy sleva totiž vyvolávají podivný pocit, že si něco prostě koupit musíme. A tak často odcházíme s něčím, co nám až tak úplně nesedí, nejsme si jisté, že je to to pravé, ale když to bylo tak hodně levné, přece jsme to tam nemohly nechat, že? Jenže právě takové kusy pak zpravidla leží ve skříních.
Na počasí nezáleží.
Nepřistupujme k akci tak, že jde o letní slevy, a proto je třeba koupit něco letního. Obchodníci se v tomto období velmi často zbavují i věcí z podzimní a zimní kolekce, v obchodech se objevily kabáty, bundy, svetry. Je třeba uvolnit sklady na hromady zboží z následující podzimní a zimní kolekce, která se začne objevovat už v srpnu, v září. Proč si nekoupit v parném dni zimní kabát, který stojí místo čtyř tisíc dva? Vždyť u klasického kabátu je přece úplně jedno, jestli je z kolekce takzvaně staré či nové.
Počítejme.
Slovo slevy v mnoha ženách vyvolávají stavy šílenství a mají pocit, že vše, na čem jsou, bylo původně drahé. Není tomu tak vždy. Obchodníci mají své finty, často lepí nápis sleva i na věci, které dříve stály původně téměř stejně nebo jen o něco málo víc. Jenže je nikdo nekupoval, jsou prostě mizerné, tak je třeba je ozdobit tím magickým nápisem a někdo se určitě chytne.
Doba kabelková.
Nemůžeme či nechceme si dovolit kvalitní koženou tašku? Ano, je dražší než tašky obyčejné, umělé či látkové. Jenže každá žena by minimálně jednu kvalitní koženou kabelku mít měla, protože právě takový doplněk dovede povznést jinak obyčejné jednoduché oblečení do výšin nebeských. Právě slevové období je čas, kdy se kožené tašky výrazně zlevňují. Pátrejme, třeba právě najdeme tu, která se stane naší osudovou životní láskou.
Odvažme se.
Tímto odstavcem sice popřeme mnohé předcházející, ale fakt je, že některé ženy prostě mají rády věci bláznivé, výrazné, takzvané výstřelky. I kdyby tisíckrát slyšely, že základem šatníku je černé sako a bílé tričko, stejně si koupí raději barevnou tuniku pošitou flitry. A proč ne? Každý má mít svůj styl. Takže, pokud právě v hromadách zlevněných hadříků natrefíme na takovou věc zdánlivě šílenou, až nepoužitelnou, je ideální čas ji koupit. Když nás přestane bavit, nebude nás to mrzet, protože přece byla tak levná, že nešlo odolat.
Nenakupujme za každou cenu.
Nejhorší je přístup: Šla jsem do obchodu, tak si prostě musím nakoupit. Ženy, které provádějí tyto nákupní výjezdy jsou velmi často hůře oblečené než ty, které nakupují průběžně, prostě, když je něco upoutá. Jdou, něco vidí a jsou si jisté, že je to to pravé. Je to lepší přístup, než jednou za čtvrt roku vyjet na velký nákup a přitáhnout domů hromady.
Neblázněme.
To je možná zásada ze všech nejdůležitější. Slevy byly, jsou a budou. Co je takhle jednou třeba vůbec nebrat na vědomí a do krámů v té době prostě nechodit?