Horké léto přálo pivovarům
Ilustrační foto: pixabay.com

Horké léto přálo pivovarům

9. 9. 2018

Letní sezóna se povedla. Podle vyjádření předních českých pivovarů letošní horké léto přispělo k vysokým prodejům piva, nárůst zaznamenaly zejména ochucené speciály, ale také jedenáctistupňová piva.

Podle Plzeňského Prazdroje, lídra českého trhu, začala letos hlavní pivařská sezona díky teplému počasí už od poloviny dubna. „Očekáváme velmi dobré výsledky letošního roku, dokonce odhadujeme, že by opět mohla vzrůst i spotřeba piva na hlavu,“ uvedla mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková. Podle ní k růstu prodejů přispívá mimo jiné i rostoucí počet sezónních zahrádek a předzahrádek.

„Zajímavostí je, že za růstem prodejů stojí z velké části ženy, které na zahrádky chodí velmi rády, ať už v doprovodu svých partnerů, ve smíšených skupinách, nebo i s kamarádkami na kus řeči. Zatímco v zimě tvoří ženy čtvrtinu návštěvnic českých hospod a hospůdek, v létě je to výrazně přes třetinu,“ podotýká Jitka Němečková.

Vyšší prodeje v letních měsících zaznamenal také Rodinný pivovar Bernard. „Sluníčko je nejlepší marketingový nástroj,“ říká PR manažer Bernardu Zdeněk Mikulášek s tím, že nejoblíbenější byla v létě Bernard jedenáctka. Mikuláška také potěšilo, že pivovar udržuje poměr prodeje sudového piva, kdy prodá téměř 60 procent piva v sudech.

Pivní novinky
Pivovary také každé léto uvádí na trh nové produkty. Plzeňský Prazdroj představil novou čepovanou jedenáctku Gambrinus Nepasterovaná 11, pivo s výraznějším sladovým aromatem, vyrobené z jednoho druhu chmele. A rozšířil řadu Birell Botanicals o nealko pivo s příchutí Jablko se zázvorem a heřmánkem (loni to byly příchutě Zelený čaj s jasmínem a bergamotem a Bezový květ s tymiánem a citronem). Na plechovková piva vsadil také Pivovar Svijany, který postavil novou stáčírnu za 100 milionů Kč, což je největší investice v historii tohoto pivovaru. A jako první pivovar začal do plechovek stáčet nepasterované pivo. Letním hitem pak bylo nealko pivo Svijanský Vozka.

Pivo po létě podraží
Přes dobrou letní sezónu se dá očekávat, že pivo na podzim podraží. Zvýšení cen již oznámil Plzeňský Prazdroj. Ten od 1. října zvýší ceny některých piv v průměru o 3,7 procenta. Zdražení se dotkne především balených i čepovaných ležáků, které na trhu patří k dražším pivům. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění. Důvodem zvýšení cen je růst nákladů, zejména na dopravu a logistiku. Růst cen již také avizoval Budějovický Budvar, který připravuje nový ceník od příštího roku. A lze předpokládat, že tyto největší pivovary budou následovat i další výrobci piva.

 

Božena Hažová pro portál i60

 

 

 

pivo
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 2 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?