Najít nové lidi v době nízké nezaměstnanosti je problém: 10 tipů pro firmy, jak zvládnout nábor
Foto: pixabay.com

Najít nové lidi v době nízké nezaměstnanosti je problém: 10 tipů pro firmy, jak zvládnout nábor

13. 10. 2018

Česko má nejnižší nezaměstnanost ve své novodobé historii a také v rámci Evropské unie žádná jiná země nemá tak málo lidí bez práce. Pro firmy působící v tuzemsku to znamená, že musí o své pracovníky „bojovat“. Jak úspěšně nacházet nové zaměstnance v době nízké nezaměstnanosti?

„Personalisté to dnes nemají lehké, čelí nejen nedostatku ale také velké fluktuaci pracovníků. Proto je nutné při hledání nových zaměstnanců pracovat se všemi možnými nástroji, které máme k dispozici,“ říká Tomáš Surka z personálně-poradenské společnosti. Zde je 10 tipů pro nábor zaměstnanců v době nízké nezaměstnanosti:

1) Důležitý je už první krok, kterým je jasné zadání pro hledání nového člověka. Personalista potřebuje zcela přesně vědět, koho hledá, co má žádaný člověk přesně umět.

2) Firma musí být směrem k uchazečům co nejvíce transparentní, jinak přijde o její důvěru. Týká se to například následného kontaktu po výběrovém řízení, kdy je nutné mluvit i s neúspěšnými kandidáty. Každý nábor je zároveň vizitkou pro firmu, která jej provádí. Je proto vhodné dbát na firemní pověst, personalisté působí v roli ambasadorů firemní kultury.  

3) S tím souvisí i výběr zkušené personální agentury, která bude firmu reprezentovat navenek. Klíčová je komunikace s najatou agenturou a dostatek času na pravidelnou zpětnou vazbu.  

4) Personalista by se měl také soustředit na kandidátovy zkušenosti z předchozích míst. Bez nich správně neodhadne, zda se hodí na otevřenou pozici.  

5) Nevyhnutelné je využití informačních systémů pro řízení náboru a jejich následné využití. S pomocí dat je možné efektivně spravovat údaje o pozicích, uchazečích i o proběhlých pohovorech. Na druhou stranu nelze zapomínat ani na osobní schůzku s uchazečem, takový kontakt je nenahraditelný. Individuální přístup a zaměření na silné stránky kandidátů pomůže odhalit talent vhodný i pro jiné pozice.

6) Personální oddělení by mělo umět probudit aktivitu zaměstnanců při hledání nových kolegů. Spokojený pracovník dovede přilákat do firmy nové lidi z okruhu svých přátel, známých či rodiny.  

7) Je důležité nezapomínat na práci s talenty neboli na tak zvaný talent pooling. Umožňuje udržovat si povědomí o zajímavých talentovaných lidech z dřívějších pohovorů i jiných setkání. Ve správnou chvíli je pak možné je oslovit.    

8) Hledání pracovníků na sociálních sítích neznamená jen využití sítě LinkedIn. Zajímavé informace lze získat také z Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

9) Personalisté by se měli zaměřit i na opomíjené skupiny na trhu práce a skládat týmy ze všech věkových skupin. Týká se to například lidí, kterým je okolo šedesáti let. Do firem mohou přinést zkušenosti a jiný úhel pohledu.

10) Podpora vzdělávání pracovníků a příprava na nástupnictví je také podstatná. Když se blíží odchod do důchodu, je zapotřebí včas připravit vhodného nástupce.

práce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 43. týden

Tento týden se budeme ve vědomostním kvízu věnovat památkám kulturního světového dědictví zapsaných na seznam UNESCO.