Ale nevadí, vždyť přece můžeme trochu zhubnout, určitě to využijeme příští podzim, příští sezónu nebo je to prostě taková klasika, co se hodí vždycky. A za tuhle cenu?! To se vyplatí! Přece to tu nemůžeme nechat, to bychom byli blázni!
Věřte nevěřte, jako blázni se přitom chováme právě v takovou chvíli. Nakupujeme věci do zásoby a nakupujeme věci, které vůbec nepotřebujeme. A proč to děláme? Protože jsme se nechali přesvědčit, že děláme dobrý obchod. Ne že by ty věci by byly tak jedinečné, nebo že by jedinečná byla jejich kvalita. Tím jediným důvodem, proč máme pocit, že děláme dobrý obchod je, že nám někdo říká, že za ně teď zaplatíme o něco méně.
Lákavá procenta nás sice informují o tom, jak se liší současná prodejní cena od ceny původní, ale v žádném případě neznamenají, že by obchodník najednou nabízel zboží pod cenou, tedy že by na slevových akcích a výprodejích prodělával. A už vůbec to neznamená, že my bychom na takových nákupech automaticky vydělávali.
Co doopravdy potřebujeme a co ne, to ve skutečnosti víme vždycky. Měli bychom vědět i to, jakou cenu jsme za to ochotni zaplatit. Nenechme se jenom díky slevám nalákat na nákupy pro nic za nic. Nákupy samozřejmě nejsou za nic, stojí nás nejen naše peníze, ale i čas. A nejen to. Pokud hromadíme věci, které nám nijak neslouží, přiděláváme si starosti navíc. Nejdřív nevíme, kam s nimi a později se jednoduše může stát, že na věci, které jsme tak výhodně nakoupili, úplně zapomeneme. Takže nakonec ztratíme ještě další čas a peníze tím, že si je půjdeme koupit znovu.