Pozoruhodné technické a architektonické dílo, které zasáhlo do vzhledu Prahy. Klíčová stavba pražského dopravního systému. A bohužel také hrozivé místo sebevrahů... To je Nuselský most, který se už 40 let klene nad stejnojmenným údolím. Velmi složitá stavba začala v roce 1965 a hotové dílo se slavnostně otevíralo 22. února 1973.
Plány na přemostění hlubokého údolí vznikaly už na počátku 20. století, ale teprve na přelomu 50. a 60. let proběhla architektonická soutěž, z níž vyšel vítězně návrh trojice architektů Vojtěcha Michálka, Stanislava Hubičky a Svatopluka Kobra. Výstavba mostu, který spojil Pankrác a Karlov a v jehož útrobách vede dvoukolejná trať metra, probíhala poměrně rychle. Takže už na podzim 1970 byla provedena zátěžová zkouška se 66 tanky seřazenými na ještě rozestavěné mostovce.
Nuselský most (do května 1990 nesl jméno Klementa Gottwalda) je dlouhý 485 metrů a široký 26 metrů, průměrná výška nad údolím činí 42,5 metru.
Životnost stavby je odhadována na zhruba 80 let. To ovšem pouze v případě, že v nejbližších asi patnácti letech podstoupí generální rekonstrukci. Tato oprava si ale vyžádá nejméně roční uzavření provozu, což značně zkomplikuje pražskou dopravu.