Díky vývoji kurzu koruny si letos čeští turisté polepší nejvíce v Maďarsku. Vyplývá to ze studie UniCredit Bank mezi 13 turistickými destinacemi. V Maďarsku totiž kupní síla Čechů stoupla o desetinu a turista pořídí za 1000 korun zboží v přepočtené hodnotě 1180 korun. Nejlevněji je v Bulharsku, nejdráže ve Velké Británii.
V Turecku si letos turista pořídí za 1000 korun zboží v přepočtené hodnotě 1520 korun a v Bulharsku 1551 korun. Nejdražší nákupy Češi pořídí ve Francii a Velké Británii, kde za českých 1000 korun dostanou letos ekvivalent ve výši 720 Kč, respektive 650 Kč. V nejoblíbenější turistické destinaci, Chorvatku, si český turista pořídí za tisícikorunu zboží a služby za 1067 korun.
„Mezi zeměmi, které pro Čechy meziročně zdražily, patří Egypt, Velká Británie, Slovensko a Itálie. Naopak levněji než loni je vedle Maďarska i například v Chorvatsku, Turecku, Řecku a Španělsku. V celkovém průměru si čeští turisté polepšili. Náklady na jejich dovolenou poklesly o 1,5 procenta, když letos za tisícikorunu koupí zboží a služby za téměř 964 korun.,“ uvádí studie.
Loni přitom podle studie cestovali Češi nejméně do zahraničí od roku 2006. Své cesty proti předchozímu roku omezili o 1,6 procenta a ve srovnání s rekordním rokem 2008 klesl počet výjezdů o téměř 15 procent. Chorvatsko si upevnilo postavení českými turisty jako nejoblíbenější destinace. Znovuobjevování v loňském roce zaznamenaly Španělsko a Francie. Naopak největší propad zájmu zaznamenal nepokoji zmítaný Egypt. Citelně se také snížil zájem Čechů o dovolenou na Slovensku.
1000 Kč v přepočtu na nakoupené zboží
Bulharsko 1551
Turecko 1520
Maďarsko 1180
Slovensko 1080
Chorvatsko 1067
PRŮMĚR 964
Itálie 830
Řecko 820
Španělsko 810
Německo 770
Rakousko 740
Francie 720
Velká Británie 650