Chorvaté si přejí české turisty

Chorvaté si přejí české turisty

30. 5. 2012

Každé léto stráví dovolenou v Chorvatsku kolem 800 tisíc českých turistů. Češi jsou pro Chorvaty velmi lukrativní klientelou, což potvrzuje také Ladislav Skácal, majitel společnosti Adria Databanka, přední tuzemské cestovní kanceláře, specializující se na pobyty u Jadranu.

Chorvatsko je již několik let hlavním cílem letní dovolené českých turistů. Co je podle Vás nejpřitažlivější na jadranském pobřeží?
Na Jadranu je opravdu velké množství překrásných míst. Najdou se ve všech oblastech, od Istrie přes Kvarner až po Dalmácii. Na základě svých více než 30letých zkušeností rozhodně preferuji ostrovy, a to především ve Střední a Jižní Dalmácii. Na ostrovech Brač, Hvar, Korčula, Vis a Lastovo naleznete ještě hodně netknutých míst, průzračné moře, řadu eko specialit a velmi přívětivé obyvatele, kteří Vám doslova nalejí čistého vína. Řada chorvatských regionů, ostrovů, pláží a národních parků je renomovanými světovými časopisy a turistickými weby každoročně zařazována mezi špičku TOP destinací na světě.

Jaký je nyní vztah Chorvatů k českým turistům. Ještě před lety se na Čechy dívali jako na „paštikáře“, protože podle nich málo utráceli v jejich restauracích a obchodech...
Doba těsně po roce 1990, kdy se Chorvati dívali na Čechy jako na klientelu s menší kupní silou, je dávno pryč. V Chorvatsku naleznete celé riviéry a řadu letovisek, ve kterých jsou Češi nejvýznamnějšími zahraničními klienty. Je to vidět při návštěvě jakékoliv restaurace, cukrárny či na velkých výletních lodích. Češi jsou v restauracích i jinde považováni za velmi dobré, příjemné klienty a solventní hosty.

Je pořád patrný rozdíl v chování vůči Čechům oproti například Němcům či Italům?
V Chorvatsku spolupracujeme s více než dvěma tisíci partnery - majiteli apartmánů, vil, robinzonád, penzionů a hotelů. Velmi často mě oslovují s přáním, abychom jim „posílali“ pokud možno jen Čechy. Majitelé oceňují naši vysokou kulturu chování, slušnost, čistotnost, nekonfliktnost a bezbariérovou komunikaci s místním obyvatelstvem. 

Jaká je podle Vás úroveň služeb, které Chorvaté nabízí svým zahraničním návštěvníkům?

Úroveň turistických služeb v Chorvatsku se neustále zvedá. Soukromníci i místní turistické svazy se každoročně snaží rozšířit a zkvalitnit služby pro zahraniční hosty. Nabídka lodních výletů, půjčoven lodí, skútrů, horských kol, aquaparků pro děti, vodních sportů, prodejen s eko domácími výrobky a wifi kaváren se neustále rozšiřuje.

Investují Chorvaté v posledních letech do rekonstrukce hotelů a penzionů? Přeci jen většina hotelů byla již v poměrně chátrajícím stavu...

Chorvatský stát a soukromí majitelé investují v poslední dekádě značné prostředky do renovace stávajících ubytovacích kapacit a výstavby nových moderních objektů po celém pobřeží. Je tu jasný cíl přilákat mnohem větší počet náročnějších klientů z celého světa. Na našem serveru neustále rozšiřujeme nabídku luxusních vil a objektů pro VIP klientelu.

Před zhruba patnácti dvaceti lety Češi jezdili především na blízkou Istrii, v poslední dekádě stále častěji objevují krásy střední či jižní Dalmácie. Které konkrétní destinace jsou nyní nejoblíbenější a proč?

Istrie vždy přitahovala svou geografickou blízkostí. Mezi nejoblíbenější české destinace ale již od 30. let minulého století patří např. Makarská riviéra ve střední Dalmácii. K oblíbenosti a pohodlnému přiblížení Dalmácie velmi přispěla chorvatská superdálnice, kterou považuji za nejlepší v Evropě. V Dalmácii jsou velmi žádanými destinacemi Zadarská riviéra, Rogoznica u Primoštěnu, Makarská riviéra, Ostrovy Brač, Hvar a poloostrov Pelješac. Češi jednoznačně preferují místa s pěknými oblázkovými nebo písečnými plážemi a ubytování co nejblíže od moře.

Vaše cestovní kancelář má bohatou nabídku zájezdů k Jadranu. Jaká místa či konkrétní hotely byste doporučil lidem v seniorském věku?
Naše cestovní kancelář nabízí na serveru www.adriadatabanka.cz více než 300 destinací na pobřeží Chorvatska a jeho 30 ostrovech. Celkově máme k dispozici kolem 6000 apartmánů v domech, vilách, robinzonádách a řadě penzionů a hotelů. Vybrat si může opravdu každý. Záleží jen na nárocích konkrétního klienta. Naše rezervační oddělení je schopno na požadavky seniorů reagovat velmi rychle. Seniorům doporučujeme především využití období před a po sezóně, tedy měsíce  květen, červen, září a říjen, kdy je na Jadranu překrásně, vyhnou se kolonám aut a přeplněným plážím a v neposlední řadě ušetří až 50 % za ubytování i ostatní služby.

Nabízí vaše cestovní kancelář nějaké výhody či slevy seniorům?
Pokud si seniorský pár nebo skupinka objednají apartmán, pokoj, nebo celý objekt, dostanou od naší CK slevu na pobyt ve výši dalších 2 % k našim aktuálním slevám.

Jaké máte zkušenosti se seniory. Jsou náročnější než mladší klienti?
Se seniory nemáme žádné problémy. Většinou jde o lidi, kteří mají mnohdy o své dovolené jasnější představu než mladší ročníky. Nejčastěji vyhledávají klidné a levnější destinace na ostrovech, na které se naše CK specializuje.

Ubytování v Chorvatsku lze nabízí desítky prodejců, portály v českém jazyce zde mají i přímo chorvatské kanceláře. V čem se liší vaše nabídka od ostatních cestovních kanceláří?

Naše společnost již v roce 2000 jako první česká cestovka nabídla svým klientům moderní rezervační systém na internetu na nákup zájezdů do Chorvatska a Slovinska a dnes jsme jedním z největších evropských rezervačních systémů pro oblast Chorvatska. Své služby nabízíme v osmi jazycích, do měsíce nabídneme i exotickou vietnamštinu. Celý systém Adria Databanky nyní obsahuje více než 840.000 propojených stran. Zhruba polovina objektů na našem webu je již v režimu on-line, tzn. že provedení rezervace a platba jsou pro klienta velmi rychlé a pohodlné. Většinu objektů, které máme v nabídce, jsme osobně navštívili a nafotili. Celý rezervační systém je doplněn rozsáhlým destinačním webem s desetitisíci autorských fotografií a detailním mapovým zobrazením letovisek včetně tisíců vlastních fotek na www.panoramio.com s plážemi, okolní přírodou nebo architekturou.
Celý systém řídíme bez jediné kamenné pobočky, pouze z jednoho místa – našeho sídla v centru Brna.

Jaká místa v Chorvatsku byste doporučil navštívit, jaké přírodní či architektonické památky by si turisté neměli nechat ujít?
Z přírodních památek bych doporučil navštívit Národní park Plitvická jezera, která byla vyhlášena nejkrásnějším jezerním komplexem na naší planetě. Většina lidí kolem nich jen prožene v honbě za Jadranem, ale je to chyba. Doporučujeme přespat v malé vesnici přímo u parku a významně tak obohatit svou dovolenou. Překrásný je i Národní park Krka s vodopády nebo neuvěřitelný Národní park Kornatské souostroví, který můžete celý projet na výletní lodi. Na jihu Dalmácie pak II. nejstarší evropské arboretum Trsteno u Dubrovníku. Z historických památek bych se nejprve soustředil na antické památky nulté kategorie jako je třeba amfiteátr v Pule a hlavně komplex Diokleciánova paláce ve Splitu a vykopávky antického města Salona. Dále pak architektonické a historické perly Dalmácie města Trogir, Split a Dubrovnik. Nejkrásnější přírodu a pláže pak hledejte na dalmatských ostrovech. Kdo chce ještě poznat netknutou přírodu a lidi jako před padesáti lety, nechť se vypraví na mé oblíbené nejvzdálenější souostroví Lastovo uprostřed Jadranského moře.

Adria Databanka cestování cestovní kanceláře dovolená Chorvatsko
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 50. týden

Blíží se vánoční svátky a s nimi návštěvy v rodinách, u známých, a také jiné společenské události. A tak si tentokrát vyzkoušíme, jaké máte znalosti z etikety.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Jak nákladné budou vaše letošní Vánoce - kolik zhruba utratíte za dárky, jídlo atd.?

Do 3 000 korun

21%

Mezi 3 000 - 6 000 Kč

19%

Mezi 6 000-10 000 Kč

20%

Přes 10 000 Kč

21%

Nevím, neumím to odhadnout

18%