Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Mohou to být děti, osoby se zdravotním postižením, ale ve velké míře jsou to senioři.
Na seniory se proto naše sdružení zaměřuje specificky ve více aktivitách. Je to například víceletý projekt „Finanční vzdělávání pro seniory v regionech (celoroční osvětová kampaň na téma podvodů na seniorech při nabídkových akcích a podepisování smluv)“, realizovaný za podpory MPSV od roku 2013. Za dobu realizace přednášek pro seniory se ukazuje – a sami senioři po tomto volají, že je třeba informování seniorů šířit i dalšími prostředky a nalézt pro tyto informace jednotnou platformu.
Naplnění tohoto očekávání spatřujeme v realizaci projektu Senior ombudsman, který ve svém výsledku zlepší obranyschopnost a vymahatelnost ústavních i dalších zákonných práv seniorů ve vztahu k neseriózním obchodníkům, podnikatelským subjektům, exekutorům, nebankovním společnostem apod.
Cílem projektu je tak napomoci seniorům k dosažení jejich práv v souladu s Ústavou ČR a Listinou základních práv a svobod, zejména ve vztahu k ochraně zdraví, nedotknutelnosti vlastní osoby a soukromí a k ochraně před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života. I když v naší republice máme řadu různých ochránců spotřebitelských práv, žádný z nich se nespecializuje na specifickou a zranitelnou skupinu seniorů. V rámci projektu Senioři mají svá ústavní práva; pomůže - SENIOR OMBUDSMAN! jsme vybudovali nový webový portál www.seniorombudsman.cz.
Senioři zde naleznou řadu informací, týkajících se jejich lidských a ekonomických práv, odkazy na relevantní publikace (např. z edice Průvodce pro spotřebitele - seniory), jako i na další materiály týkajících se dané problematiky, odkazy na semináře finančního vzdělávání pro seniory, poradenské organizace, kam se mohou obrátit s řešením problémů a další informace.