Reklama a já
REPRO: youtube.com

Reklama a já

11. 1. 2016

Tak jsem vytáhla ze schránky velikou obálku a po otevření jsem si přečetla vzkaz tohoto znění: "Je zřejmé, že někdo z vaší rodiny bude muset po vašem odchodu převzít zodpovědnost za vyrovnání vašich posledních závazků." Po detailním zkoumání jsem zjistila, že jakási pojišťovna se mě snaží vyděsit do té míry, abych s ní okamžitě uzavřela životní pojištění. Za tím účelem mi posílá i příslušné propagační materiály včetně přihlášky.

To fakt potěší. Ještě před týdnem jsem házela do spamu reklamy typu zaručený omlazující krém, účinky již po dvou týdnech, a jakási firma mi zarputile nabízela každý den nejkvalitnější vibrátory na našem trhu, dokud jsem jí nezablokovala přístup na můj mail.

A teď tohle. Už jen čekám, kdy mě osloví Společnost přátel žehu s nabídkou zaručeně pohodlné rakve, či krematorium se zárukou nejšetrnějšího zpopelnění.

Já se ale fakt ještě nechystám. Existuje vůbec nějaká hranice vkusu, etiky a co já vím, obyčejné lidské slušnosti?

Věřím, že pro běžného slušně vychovaného občana existuje. Ale reklama, ta má svá pravidla. Negativní reklama je také reklama a čím větší šok, tím déle si příslušnou firmu zapamatujete.

Vzpomínám si, jak po roce 1989 v televizi vystřídala idylického pana Vajíčka placená reklama. To jsme ještě neznali, a tak jsme s údivem zírali, jak se zažraná špína stává celostátním problémem, pokud ovšem nepoužíváte ten správný mycí prostředek. Dodnes si pamatuji vtipnou reklamu Ó Lanza mia, kterou natočil Filip Renč.Tehdy jsem se divila, jak mohl sehnat tolik operních pěvců, kteří byli ochotni šaškovat v reklamě. Teď už vím, že honorář za toto krátké extempore možná předčil jejich honorář za vystoupení jinde.

Koncem devadesátých a začátkem roku 2000 byly středobodem průměrné české ženy debaty o tom, s kterým práškem prát dočista do čista, za tím účelem nám předváděly špinavé oděvy svých dětí a partnerů a s jásotem namáčely do příslušných pracích prášků. Česká žena té doby se vůbec dost nadřela, než vymyslela, který z čistících prostředků je ten pravý, jestě že ji poučil Mister Propper. Z radosti nad vyřešeným problémem potom rozverně pobíhala mezi vložkami s křidélky. Pokud ovšem nejkvalitnějšími hygienickými přípravky neleštila wc do vysokého lesku.

Muži v té době se v reklamách příliš neprezentovali s výjimkou přitroublého táty, který krade v lese stromek, slibuje dceři za hladovění zlaté prasátko, zatímco na ni se řítí z lesa divočák. Jééé, chce se mi křičet spolu s holčičkou.

Zvykli jsme si, reklama se začala míjet účinkem. Bylo nutno přitvrdit.

Televizní reklamy zesílily zvuk a naskakovaly nám během filmu v těch nejnapínavějších situacích. Ještě však bylo možno přepnout na jinou stanici. Někdy se tak podařilo sledovat i dvě stanice najednou, pokud jste byli schopni si neshlédnuté části děje domyslit. Ale tvůrce reklam jsme neošálili. Některé televizní stanice začaly vysílat reklamy ve stejný čas.

Vyřešila jsem to tím, že v televizi sleduji jen zprávy a dokumentární pořady, sem tam i nějakou tu pěveckou či taneční soutěž. Zajímavé filmy pouštím z CD přes počítač na televizní obrazovku. Už mám docela solidní filmotéku.

Až mi na to přijdou! Určitě zamontují reklamy i do těch CD, které se prodávají v trafikách.

Reklamní poutače u cest už způsobily několik nehod zvědavým řidičům. Reklamní nápisy na domech a různých veřejných místech spolehlivě hyzdí vzhled našich měst.

Alespoň svoji schránku chráním od letáků nápisem "nevhazujte reklamy", ale už mě zase dohánějí. Posílají mi své reklamní nabídky jako osobní poštu.

Ráda bych si s vámi ještě povídala, ale nemám čas. Odcházím na školení. Jako zodpovědný senior se jdu poučit, jak nejlépe odejít z tohoto světa. Shlédnu nejnovější modely rakví, možná se mi podaří získat nějakou za výhodnou cenu ve slevě. Poučím se, jaká je nejnovější móda obleků do rakve, jaké květiny a věnce jsou in. Možná  dostanu možnost sepsat si pohřební řeč dopředu a nahrát na CD.

Až se vrátím, začnu vymýšlet způsob sebeobrany proti vlezlým reklamám.

Neznáte nějaký?

glosa reklama
Hodnocení:
(4.9 b. / 12 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Zuzana Pivcová
Naštěstí se nedívám na TV, takže už dlouhou dobu nevidím ani televizní reklamy. Otravné je, že reklamy dávají i na DVD před vlastní filmy. A že mi různé firmy, na jejichž nabídku jsem se na internetu podívala, začnou neomylně cpát výrobek, na který jsem se, byť náhodně, jednou koukla, do dalších stránek na internetu a ještě se mě ptají: Nejde Vám to z hlavy???
Květoslava HOUDKOVÁ
Milé kamarádky, básničku o reklamě už mi Filip našel - je delší. Tady nechci "zdržovat" - proto ji naťukám na Chat-Vtipy a tam si ji přečtěte - díky
Jana Šenbergerová
Naučila jsem se reklamy nevnímat. Slovo reklama hovoří samo za sebe. Posuďte sami: re-vitalizace, re-klamy.
Eva Mužíková
Jsem na tom úplně stejně, jako všichni pisatelé... reklamy nemusím. Peníze, peníze, pro ty se nechají zlákat k trapným reklamám i tací, kteří to vůbec nepotřebují...
Libor Farský
K těm billboardům patří to, co napsala Lidmilka. Prostě jména hloupých na všech sloupích.
ivana kosťunová
Těším se bilboard A.Tolarové, na básničku Filípka K.Houdkové, děkuji p. Lidmile za vtipnou glosu a vám ostatním za milé komentáře.
ivana kosťunová
Libore, tu povídku znám, patří k mým oblíbeným, zrovna jako autor. Článek p. Šimkové jsem si přečetla, a máte pravdu- povedl se moc.
ivana kosťunová
Naďo, určitě pojedu do Pelhřimova, jen co od nich dostanu nějakou vhodnou reklamu. :))
Jarmila Komberec Jakubcová
Paní ivanko, velmi vtipně napsaný článek, který prostě nemá chybu.Já řeším stejný problém s reklamami jsou mi nepříjemné a nenakupuji podle nich.Ale i vtipné jsou příspěvky v diskuzích - paní Lidmilka to napsala také hezky a stručně. Píši vám 5hvězdiček i když bych dala i 10.
Alena Várošová
Reklamy,to je hrůza.Na telku se moc nedívám a když tak přepínám,takže za hodinu vidím jednu a tu samou reklamu třeba i vícekrát.Hezky jste to Ivanko napsala 5*

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?