Ilustrační foto: pinterest.com
Vousáči jsou v módě
14. 8. 2016Všimli jste si toho? Čím dál více mužů si nechává narůst plnovous. Tomuto trendu podléhají mladíci i pánové v letech.
Dříve byl plnovous známkou dospělosti, muži ho nosili běžně. Takže nám dnes pánové na starých fotografiích či obrazech často všichni připadají jako staříci, přestože jim třeba v době vyobrazení bylo ani ne padesát let. Pak nastala móda opačná. Muži se holili a měli pocit, že tak vypadají mladší. Dnes se stačí podívat po mladých mužích. Mnozí mají husté plnovousy. A v mnoha městech se začala objevovat klasická pánská holičství, taková, do jakých chodívali naši dědové. Říká se jim barber shopy a rostou jako houby po dešti.
"Přiznávám, že se mi ta vousatá móda líbí," říká třiašedesátiletý Oldřich z Ostravska, jeden z těch, kteří si nedávno plnovous nechali narůst. A dodává: "Polovina známých říká, že jsem se zbláznil a že vypadám jako dědek. Druhá polovina mě chválí, že to prý vypadá mužně a že je to moderní." Užívá si chvil, kdy si chodí plnovous nechat upravit do specializovaných pánských holičství. "Ženy přece taky mají své kadeřnice, ne? Tady se scházíme s muži, diskutujeme. Můžeme si tady dát i panáka nebo doutník. Je to krásný rituál," vysvětluje.
A tak přibývá pánů, kteří nechtějí čekat, až na ně přijde řada v klasických kadeřnictvích, ale volí ty nové, pánské. Často jde o podniky s retro atmosférou, jako vystřižené z filmů pro pamětníky. Zkrátka, jsou to místa určená jen pro muže.
"Nad křesly máme televize s naladěnými sportovními kanály, aby se tu pánové cítili dobře. Jde nám o to vytvořit opravdu chlapskou atmosféru," vysvětluje Vít Szlaur, mladý muž, který provozuje barber shop v Ostravě. "Plnovousy jsou teď jednoznačně v módě a mnozí pánové si je neumí sami upravit, takže klasická pánská holičství jsou právě na vzestupu," dodává.
Podobnou zkušenost má Petr Kucek, který provozuje klasické holičství v Praze. "Snažíme se vrátit do hry zapomenutou krásu této profese. Používáme výraz lazebníci, pracujeme klasicky s břitvou. Jde o to, aby si muži dopřáli relax a cítili se jako gentlemani," vysvětluje.
I když jde samozřejmě o mnohem dražší záležitost, než když se muž holí doma, zákazníků mají tyto podniky hodně, v mnohých se musí objednávat. Možná je to všechno ukázkou toho, že přešla móda dělat se za každou cenu mladší. Zkrátka, muži, kteří v šedesáti nosí mladistvé účesy, hladké tvářičky a barevná trička s obrázky, protože si myslí, že tak zakryjí věk, už nejsou takzvaně in. Naopak muž, který hrdě světu ukazuje své šedé vousy, ano. No tak uvidíme, jak dlouho tahle sympatická móda vydrží.
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Jarmila Komberec Jakubcová
14.8.2016 17:00
Pěstěný plnovous je zajímavý, nesluší každému. Asi je hrozné pokud o něj nedbá jak píše Hanička Š.
Jana Šenbergerová
14.8.2016 16:44
Je to jako se vším. Někomu to sluší, někomu ne a jinému sluší cokoliv. Vousy zrovna nemusím, ale obdivuji muže, kteří se každý den poctivě holí. Musí to být pěkná otrava. Tak ať si těch svých lazebníků užijí. Asi to půjde pěkně do peněz.
Hana Šimková
14.8.2016 16:09
M'oda je možná mo'da, ale každému nesluší všechno. Tenhle krasavec už tady na íčku figuroval. Ten se mi líbí.O vousy se asi stará.Hrozné je potom, že na těch vousech se pozná, co ten dotyčný právě jedl. M'oda, nem'oda.
Zpět na homepage Zpět na článek
Doporučujeme
Články z Drbna.cz
Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.
Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:
- Váš nejnovější článek
- Nejnovější komentáře k vašim článkům
- Nové vzkazy od přátel
- Nové žádosti o přátelství
JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí.
AKTUÁLNÍ ANKETA
Nakupujete vánoční dárky prostřednictvím e-shopů?
Ano, hlavně proto, že je to snadné a rychlé
Ano, hlavně kvůli výhodnějším cenám
Ano, ale jen výjimečně (např. není v blízkosti prodejna, kde bych zboží koupil(a)
Ne, hlavně proto, že zboží nevidím na vlastní oči a nemohu jej prověřit
Ne, protože nechci platit zboží kartou ani převodem