Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Eva Balúchová
22.8.2017 22:19
Jak se píše v posledním odstavci,sehnala jsem kamarádky které se chtěly též učit italštinu.Domluvila jsem se s učitelkou a zahájily jsme výuku.Byly to bezva hodiny,ale jak začlo časování,děvčata to vzdala a já nechtěla chodit sama,takže už se učím jenom doma slovíčka.Kdybych náhodou jela do Itálie na dovolenou,umím si objednat kávu,koupit zmrzlinu a možná i víc.Ale naučit se cizí jazyk,na to už nemám.
Zuzana Pivcová
22.8.2017 16:04
Člověk by měl mít chuť stále poznávat nové věci, bez ohledu na věk. K tomu patří i výuka cizích jazyků. Osobně si však myslím, že se v pokročilejším věku cizí jazyk moc naučit nedá. Mám na mysli úplně od nuly. Něco jiného je tzv. oprášení někdejších vědomostí, které jsou sice někde hluboko uloženy, nicméně už jednou v paměti byly. Výuka u zralých lidí musí mít také jiný ráz než u dětí a mladých. Starší člověk totiž už příliš pevně vězí v mateřštině a má tendenci srovnávat, v tomto případě překládat, zatímco hlavně děti se učí spontánně. Rozhodně záleží na samotném studentovi a jeho jazykových vlohách a pak samozřejmě na lektorovi. Ale základní znalosti, použitelné hlavně při cestování, určitě každý získat může.
Jarmila Komberec Jakubcová
21.8.2017 19:29
Nevidím důvod proč se i v pozdějším věku neučit novým věcem. Já stále chodím na konverzační kurzy angličtiny . Umím čít, psát, ale potřebuji hlavně mluvit. Začala jsem i s hebrejštinou. Beru to jako výzvu a hlavně mně to baví.Jen toho času mám málo. Ale tak místo sledování zbytečných seriálů se učím.
Věra Ježková
21.8.2017 17:19