Na výlety do evropských metropolí si vozí vlastní jídlo jen šest procent Čechů. Téměř polovina (46 procent) turistů se stravuje hlavně v kavárnách a restauracích. Každý třetí dává přednost jídlu v hotelu, kde bydlí. V obchodech si občerstvení kupuje devět procent Čechů. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu.
"Průzkum ukazuje, že doby, kdy Češi svačili pod Eiffelovkou řízky z domova nebo maso z konzervy, už jsou dávno pryč. Ze svých vlastních zdrojů přivezených z domova se na eurovíkendech stravuje jen každý sedmnáctý z nás. Naopak řada lidí si v cizině užívá místní gastronomii a dopřeje si gurmánské zážitky," uvedl Vlastimil Divoký z ERV Evropské pojišťovny.
Nejsilnějším lákadlem pro eurovíkendy jsou historické památky. Ty jsou hlavním motivem pro cesty po Evropě pro více než polovinu respondentů. Téměř čtvrtina (21 procent) vyjíždí na víkend do Evropy kvůli parkům nebo přírodě. Každý jedenáctý Čech pak jede na nákupy.
Většina Čechů (84 procent) jezdí na eurovíkendy se seznamem památek a lokalit, které chce vidět a navštívit. Ženy jsou ale v dodržování programu mnohem důslednější než muži. Téměř polovina žen (45 procent) uvedla, že vstává brzy, má přesný plán, co chce daný den stihnout a toho se drží. Stejně to dělá jen třetina mužů.
Muži podle průzkumu sice také plánují, ale nakonec se raději v klidu vyspí a pak vyrazí s tím, že "stihnou, co stihnou". Bez přesného plánu pak jezdí častěji starší lidé. Čtvrtina z nich uvádí, že se spíš jen tak prochází a jdou tam, kde je něco zaujme.