Kofola, malinovka. Nastává
velký návrat točených limonád

Kofola, malinovka. Nastává
velký návrat točených limonád

4. 6. 2012

Obliba točených limonád v Česku v poslední době prudce stoupá. Zatímco prodeje balených nealkoholických nápojů a piva v době ekonomické krize spíše klesají, výrobci točených limonád hlásí za poslední rok nárůst produkce až o desítky procent. Triumfální návrat mimo jiné souvisí s módní retro vlnou dříve oblíbených výrobků. Jedničkou mezi točenými limonádami je Kofola, oblibu zpět získává také dříve velmi rozšířená malinovka, ale také další druhy, například zázvorová limonáda.

Jedním z významných tuzemských producentů točené limonády jsou Sodovkárny Kolín. „V posledních čtyřech letech jsme zaznamenali průměrný roční nárůst poptávky po limonádě v sudech o 20 procent,“ potvrdil Pavel Vavruška, obchodní ředitel společnosti.

Točená limonáda je podle něj stále oblíbenějším nápojem k polednímu menu v restauracích, často k ní sahají také cyklisté či in-line bruslaři. Významnou cílovou skupinou výrobců točené limonády jsou také řidiči a část účastníků letních hudebních festivalů.

Řada lidí si nechá natočit do sklenice limonádu z nostalgie po dětství či mládi, kdy byla točená limonáda k dostání prakticky v každé hospodě. Kvůli změnám na trhu se po roce 1989 čepované limonády z hospod vytratily. „Tak jako jsme byli zvyklí v letech minulých, i nyní se rádi vrátíme do mládí nad točenou malinovkou,“ poznamenal Vavruška.

Jedničkou na trhu a spouštěčem staronového trendu je Kofola. „Točená Kofola je fenoménem české gastronomie s 12procentním objemovým podílem na všech prodejích nealkoholických nápojů,“ řekl ČTK marketingový ředitel Kofoly Jiří Vlasák. Podíl Kofoly v oblasti točených limonád podle něho dosahuje takřka 90 procent a k dostání je ve čtyřech z deseti gastronomických zařízení. „Za úspěchem Kofoly stála odvaha oživit tradiční servírovací rituál a podpora provozovatelů, kterým dnes točená Kofola přináší mnoho pravidelných zákazníků,“ podotkl Vlasák.

Výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý připomíná, že pivovary v minulosti často kromě piva vyráběly také limonády, zejména sudové. „Teď se k tomu pomalu vrací, protože je potřeba udržet výrobu a rozmělnit režie mezi více výrobků,“ dodal Veselý, který předpokládá, že pivovarů vyrábějící sudové či lahvové limonády bude opět přibývat.

gastronomie nápoje tradice
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 50. týden

Blíží se vánoční svátky a s nimi návštěvy v rodinách, u známých, a také jiné společenské události. A tak si tentokrát vyzkoušíme, jaké máte znalosti z etikety.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Jak nákladné budou vaše letošní Vánoce - kolik zhruba utratíte za dárky, jídlo atd.?

Do 3 000 korun

21%

Mezi 3 000 - 6 000 Kč

19%

Mezi 6 000-10 000 Kč

20%

Přes 10 000 Kč

21%

Nevím, neumím to odhadnout

18%