Vyšší poplatky a méně výplatních termínů. Pravidla pro vyzvedávání důchodu se mění, upozorňuje Přemysl Hanzelka z ČSOB Poštovní spořitelny
Přemysl Hanzelka, ředitel segmentu ČSOB Poštovní spořitelna

Vyšší poplatky a méně výplatních termínů. Pravidla pro vyzvedávání důchodu se mění, upozorňuje Přemysl Hanzelka z ČSOB Poštovní spořitelny

5. 2. 2025

Vyjet ze zajetých kolejí není jednoduché. Obzvlášť když jde o nakládání s penězi u lidí, kteří důvěřují svým zavedeným pořádkům. Senioři, kteří si svůj zasloužený důchod vyzvedávají v hotovosti na poště, se však letos musí připravit na zásadní změny. O jaké změny jde a co to pro důchodce znamená, vysvětluje Přemysl Hanzelka, ředitel ČSOB Poštovní spořitelny. Aby se změny neprojevily na peněženkách seniorů, doporučuje Poštovní účet od ČSOB, který nevyžaduje zásadní změny v návycích a jeho založení je rychlé a jednoduché.

Můžete popsat, co přesně se mění při vybírání důchodu v hotovosti?
V roce 2025 dochází hned ke dvěma změnám, které důchodcům přinesou nejen komplikace, ale i vyšší náklady. Od 1. února se zvýšil poplatek za hotovostní výplatu důchodu z 35 na 78 korun – což je více než dvojnásobné navýšení. Pokud si někdo chodí fyzicky vyzvednout důchod každý měsíc, znamená to pro něj skoro 1 000 korun ročně navíc. Druhá změna přichází od 1. dubna, kdy se sníží počet výplatních termínů. To v praxi znamená, že se mohou na poštách tvořit delší fronty a hrozí větší nepohodlí při vyzvedávání důchodu na poště.

Proč by měl být Poštovní účet tím správným řešením pro důchodce?
Ve zkratce – senioři ušetří, je to bezpečné, jednoduché a pohodlné. Nechceme důchodcům narušovat jejich zvyky, ale zároveň je důležité, aby měli peníze v bezpečí a kdykoliv k nim měli přístup. Díky Poštovnímu účtu už nejsou vázáni na jeden výplatní den ani na konkrétní pobočku. Důchod už nemusí vybírat jen v jediný den na jedné pobočce – své peníze si mohou vyzvednout na téměř 4 000 místech v Česku, 1x měsíčně zdarma na jakékoliv poště nebo kdykoliv bez omezení v bankomatech ČSOB.

Jak se takový účet zakládá, je to složité?
Vůbec ne. Poštovní účet je šitý na míru seniorům, takže je jeho založení jednoduché a rychlé. Stačí zajít na jakoukoliv pobočku pošty, kde s tím pomohou pracovníci, které důchodci znají a důvěřují jim. Ti pomohou nejen s otevřením účtu, ale i s nastavením pravidelného zasílání důchodu. Celý proces trvá jen 15 minut. Není se čeho bát – účet od ČSOB už dnes využívá přes 600 000 seniorů.

Kolik peněz založení Poštovního účtu nové klienty stojí?
Sjednání i vedení účtu je zdarma. Nové klienty banka naopak odměňuje. Tisíc korun dostanou za to, že jim začne na účet chodit důchod a dalších pět set korun, pokud do konce dalšího měsíce zaplatí alespoň pětkrát kartou. Pro důchodce ve věku od 65 let platí tyto odměny do konce března. Více informací najdou na www.csob.cz/ucetspojistenim.