Češi jsou společně s francouzskými spotřebiteli nejbenevolentnější vůči špatným zákaznickým službám. V Česku přesto kvůli špatné péči přešla ke konkurenci více než polovina zákazníků, vyplývá z průzkumu společnosti Genesys. Jeden naštvaný zákazník, který ukončí obchodní vztah, stojí podle průzkumu tuzemské firmy v průměru 2822 korun. Kvůli špatné firemní péči o zákazníky přichází česká ekonomika o zhruba 19,3 miliardy korun ročně.
Zatímco Češi patří k těm nejbenevolentnějším, nejméně prý snášejí špatnou péči Brazilci a Poláci, kteří jsou i ochotnější přejít ke konkurenci. „Češi a Francouzi ukončí kvůli nespokojenosti méně než jeden obchodní vztah (za rok), Brazilci a Poláci více než dva,“ uvedl Patrik Ort z Genesys.
Tuzemští spotřebitelé podle něj sice houfně ke konkurenci neodcházejí, ale o to více jsou naštvaní a šíří nespokojenost dále. „Mají tendenci volat na zákaznické linky častěji než jiné národy a na špatné služby si stěžovat. Nespokojeností navíc odrazují další potenciální zákazníky,“ poznamenal Ort.
Nejvíce jsou Češi citliví na způsob vyřizování reklamací, naštve je i neschopný operátor s nedostatkem pravomocí požadavky řešit. Proto zákazníky naopak nejvíce potěší kompetentní a proaktivní zástupci klientské péče, kteří mají dostatek kompetencí pro řešení problémů.
Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku téměř 9000 spotřebitelů v 16 vyspělých zemích v Severní Americe, Latinské Americe, Asii a Evropě.