Již 22. rokem pomáhá českým řidičům ÚAMK, nejstarší a také největší poskytovatel asistenčních služeb motoristům. Kromě klubové činnosti a organizace sportovních akcí se zaměřuje především na oblast bezpečnosti silničního provozu. „Naše moderní call centrum a perfektně fungující dispečink pracují od roku 2008 nepřetržitě 24 hodin denně. Během jednoho dne jsou naši dispečeři schopni řešit přes 11 tisíc hovorů,“ představuje v rozhovoru pro i60 služby ÚAMK ředitelka vnějších vztahů Michaela Škardová.
Jednou z vašich základních služeb je konkrétní pomoc v nesnázích na silnici, tedy především při poruše vozidla či případně nehody. V čem konkrétně pomoc spočívá?
Asistenční služby ÚAMK jsou určeny pro každého motoristu. Konkrétně majitele osobních nebo lehkých užitkových vozů (do hmotnosti 3,5 tuny) nebo s počtem maximálně devíti míst. Stranou nabídky nejsou ani motocyklisté. Umíme se postarat prakticky o vše kolem nepojízdného vozidla. Ať jde o technickou poruchu, případy pokusu odcizení vozu, zdravotní problémy řidiče a tak dále. Pomůžeme i v případě takových „banalit“, které vás na cestě mohou postihnout, jako je nedostatek paliva, vybitý akumulátor a podobně. Při poruše vozidla zavolá motorista na naše call centrum, například číslo 1234. Následně zjistíme, zda je nutný výjezd, zda věc nevyřešíme po telefonu. Když ne, vyjede zásahové vozidlo a technik buď na místě vozidlo opraví, nebo zajistí odtah. Pro řidiče pak třeba ubytování, náhradní dopravu. A abychom přiblížili naše postavení v oblasti asistenčních služeb, uvedeme jedno číslo: ÚAMK zajišťuje tyto služby pro více než 75 % nových vozidel registrovaných v České republice.
Za jak dlouho přijede asistenční vozidlo od zavolání na vaši ústřednu na území České republiky?
To první je, že náš dispečink pracuje 24 hodin, takže dokážeme co nejrychleji vyslat nejbližší vozidlo silniční služby. Naši „žlutí andělé“ vyrazí co nejrychleji, aby poskytli profesionální pomoc nepojízdnému motoristovi. Pokud jde o případ ve městě, pak je to do 30 minut, mimo město do 45 minut.
Začíná doba dovolených. Jak konkrétně pomoc vypadá, když řidič potřebuje pomoc v zahraničí, kam má volat a kdo mu pomůže?
Je dobré si zapsat a při cestě do zahraničí v autě dobře uschovat kartičku s telefonním číslem: 1230. Tedy na dispečink ÚAMK. Při volání ze zahraničí to je číslo +420 261 104 123. Tam se motorista dovolá a ÚAMK zajistí pomoc, a to po celé Evropě, což se týká 43 zemí a jejich 35 dispečinků obdobných tomu v Praze. Dispečinky za rok celkem přijmou asi 40 milionů příchozích hovorů. A kdo pomůže? Když zůstaneme u čísel, dodejme, že vozidel, která mohou motoristům pomoci po Evropě je celkem 2191 vlastních odtahových vozidel a dalších 24 839 smluvních partnerů. Jinými slovy, díky partnerství ÚAMK s automotokluby všech zemí Evropy je přes jejich asistenční služby zajištěna pomoc opravdu všude.
Jaké druhy asistenčních karet vydáváte a kolik stojí?
Pro motoristy, kteří jsou „doma“ na českých silnicích, je určena klubová karta ÚAMK s roční platností s celou škálou služeb na území ČR. Ty jsou poskytovány pro motocykly, vozy osobní a lehké užitkové do hmotnosti 3,5 t. Za roční poplatek 890 Kč poskytne majiteli karty ÚAMK například tuto službu: pomoc Žlutého anděla na silnici, přičemž platí jen použitý materiál. Pro stejné zájemce je určena i karta s roční platností, ale pro pohodu a bezpečí při cestách v ČR i Evropě. Roční poplatek činí pouze 1890 Kč a přitom ÚAMK poskytne pomoc motoristovi, který nemůže pokračovat v jízdě z mnoha důvodů: poruchy, nehody, zdravotních potíží, vandalství či krádeže. Poslední nabízená karta, je určena pro ČR i Evropu, ale je časově omezena na tři měsíce. Její cena je 870 Kč. Na kartách ÚAMK mohou motoristé najít jen výhody.
Předpokládám, že pomoc na silnici vyhledávají především ženy či starší řidiči. Jsou to i nejčastější zájemci o vaše karty?
Nehody či poruchy se nevyhýbají nikomu. Takže, každý, kdo často a hodně jezdí, má zájem ochránit se před případnými problémy, které ho mohou na cestě potkat, je náš klient. Ti si kupují karty ÚAMK.
Kde si mohou lidí vaši kartu pořídit? Je možné si ji objednat i prostřednictvím telefonu či internetu nebo je nutná osobní návštěva prodejního místa?
Asi nejsnazší je objednat si některou z karet ÚAMK on-line prostřednictvím internetu. Ze zkušeností ale můžeme říct, že nejlepší je navštívit prodejní místo například v pražské centrále ÚAMK, kde se dozvíte více informací. Do seznamu prodejních míst můžete započítat i pobočky České pošty, kde lze karty ÚAMK také zakoupit.
Nejrůznější asistenční služby pro motoristy nabízejí i banky v rámci vydávání platebních karet nebo pojišťovny – jaký je rozdíl mezi vašimi službami a službami, které nabízejí jiné subjekty?
V odpovědi na jednu z vašich otázek jsme uváděli, že kromě jiného to, co určuje kvalitu asistenčních služeb, jsou: zkušenosti a síť partnerů. My je máme ve 43 zemích a na trhu jsme v ČR nejdéle. To je myslím vypovídající. A pokud jde o služby nabízené bankami, pojišťovnami a dalšími subjekty – o jejich kvalitě vypovídá, kdo je ve skutečnosti zajišťuje. Tam hledejte odpověď.
Rozsah služeb u karty pro ČR |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|