Čtyři z pěti Britů pod stromečkem zažijí nebo budou sami předstírat falešnou radost nad dárkem, který se tak docela nestrefil do vkusu obdarovaného. Vyplynulo to z průzkumu veřejného mínění Go Ape, podle něhož letos Britové vyplýtvají více než 800 milionů liber (téměř 30 miliard Kč) za dárky nechtěné, nedomyšlené a nepřekvapivé.
Letos o Vánocích hodlá podle průzkumu každý obyvatel britských ostrovů za dárky utratit minimálně 100 liber. Asi 12 procent z této částky bude v podstatě vyhozených do vzduchu za absolutně nevhodný nebo vyloženě nechtěný dárek.
Průzkum také potvrdil, že výběr dárků dělá dotázaným velké problémy. Celkem 55 procent rodičů připustilo, že netuší, co koupit vlastním dětem - a ještě horší situace je v případě jejich životních partnerů.
A v čem se dárci míjejí s vkusem obdarovaného? Loni to byly nejčastěji nevhodné domácí spotřebiče (16 procent), domácí čisticí produkty (16 procent), obligátní ponožky (15 procent) a dárkové kupony do supermarketu (pět procent). To zdaleka neplatí jen pro Británii, podobnou zkušenost mají všichni Evropané, Čechy nevyjímaje.
A jaké loni byly ty úplně nejhorší vánoční dárky? Nechyběla mezi nimi Bible, psí miska, kostka mýdla, plechovka polévky, marmeláda, souprava první pomoci, kapesník ze second handu, lopata, popelnice a botička na kolo automobilu.