Češi si olympiádu chtějí pořádně užít, alespoň u obrazovek. Se začátkem her rychle rostly prodeje televizí a herních konzolí se sportovním motivem. Obchodníci díky sportovnímu svátku a cenovým akcím v posledních dnech registrují nárůst zájmu o desítky procent. Podle údajů internetového srovnávače Heureka.cz. stoupl prodej televizí o 30 procent.
Internetový obchod Mall.cz zaznamenal pětinový nárůst zájmu zákazníků o televize. "V současné době se čím dál lépe prodávají LED TV s úhlopříčkou okolo 100 cm v ceně do 14 tisíc korun. TV s úhlopříčkou 80 cm jsou naopak pomalu na ústupu," řekla ČTK Michala Gregorová z MALL.cz. Podle ní se na rostoucích prodejích z velké části podílí řada marketingových a cenových akcí, které prodejci v souvislosti s olympiádou spustili.
Trend potvrzuje Jana Choroušová z prodejen Datart. "Zákazníci jednak využívají zvýhodněných nabídek jednotlivých značek, ale i naše podpůrné aktivity a zároveň si chtějí prostě své sportovní svátky vychutnat na lepším, kvalitnějším obraze," uvedla.
Prodejny s elektronikou Alza registrují kromě skoro 30procentního nárůstu prodejů televizí vyšší zájem o herní konzole se sportovním motivem. Největší nárůst obliby zaznamenaly plazmové televize, kde poptávka vzrostla o 38 procent. O třetinu se zvýšil zájem o LCD televizory.
Nárůst zájmu o televizory podporuje jejich klesající průměrná cena. Ta se u LCD přístrojů podle statistik vyhledavače Heureka meziročně snížila o 14 procent a u LED televizí o 15 procent. Nejlevnější jsou LCD televize, jejichž průměrná cena je 7939 Kč. Průměrná cena plazmových TV stagnuje.