Budova nádraží pochází z roku 1911, kdy nahradila tu původní, již nevyhovující, z poloviny devatenáctého století.
V roce 1985 proběhla elektrifikace trati. Na místě starého skladu byla postavena nová výpravní budova v moderním stylu socialistické architektury. Do této budovy kromě výpravny a pokladny bylo umístěno i traťové zabezpečovací zařízení. Stará, již katastrofálně zanedbaná a chátrající secesní budova byla opuštěna. Postupně se začala propadat střecha, a tak bylo jednáno o její demolici.
Po revoluci se naštěstí změnilo i vnímání architektury a s tím přišla i snaha o záchranu staré budovy a uvedení do její původní podoby. To se skutečně povedlo velmi dobře. V roce 2002 se výpravčí přesunuli zpět do rekonstruované budovy a dokonce v roce 2010 vyhrála stanice celorepublikovou soutěž o nejkrásnější nádraží.
Na přiložených fotografiích je stará secesní budova i nová, socialisticky moderní. Kdybych přidal fotografie továrny na výrobu léků a hlavně zámečku u Vltavy, které jsou u tohoto nádraží hned přes koleje, poznal by jistě hned každý, kde to je.