Jako první největší vlastník celé rozsáhlé oblasti se udává počátkem 13. stol. hrabě Arnold z Huckeswagen.
Za Václava z Vrbna zde byl v 17.století postaven barokní zámek, kerý byl po druhé světové válce adaptován na léčebnu dlouhodobě nemocných s onkologickými chorobami. Ta zde byla do r. 2006 a poté nastala devastace zámku. Dnes je přístupný pouze park.
Provoz nádraží byl zahájen 1. ledna 1871. Zajímavé je pojmenování nádraží. Přestože jeho název odpovídá moravské obci, nachází se ve skutečnosti za řekou na území slezské obce.
Zde vidíme původní nádražní budovu, kterou nahradila moderní kostka. Nová odbavovací budova nádraží byla vystavěna
koncem 80. let 20. století v souvislosti s přeložením části trati, která musela ustoupit rozšiřující se haldě. Pro bezpečnost cestujících se vybudoval nadchod, který vůbec, opravdu vůbec nikdo nevyužívá a všichni cestující překračují koleje.
Kdysi na nádraží pracovala jako výpravčí moje známá a snažila se osazovat truhlíky kytkami, ale ani to nepomohlo a nádraží se mi nikdy nelíbilo, protože spíše připomíná továrnu.