Foťák zůstal doma, tak jsem použila mobil, jenže kvalita nic moc, snad mi to odpustíte. Historie nádraží se váže k výstavbě Košicko-bohumínské dráhy v roce 1869. Původní výpravní budova z roku 1871 byla zbořena při modernizaci nádraží v letech 1963–1964. Byl vybudován podchod pro chodce k nástupištím a zrušena lávka pro pěší nad kolejemi. Další modernizace probíhala v roce 2002. Pro velmi kvalitní architekturu byla výpravní budova nádraží v roce 2006 prohlášená kulturní památkou.
Město podle legendy založili roku 810 bratři Bolek, Lešek a Těšek, synové knížete Leška. První písemná zmínka o městě je z 23. dubna 1155. Se železnicí a nádražím, vybudovaným na západním břehu řeky, začala vznikat průmyslová čtvrť. Po zániku Rakousko-Uherska se město stalo předmětem československo-polského hraničního sporu. Tento spor v lednu 1919 vyústil dokonce v tzv. Sedmidenní válku mezi Československem a Polskem. Spor byl vyřešen až rozhodnutím na pařížské Radě vyslanců 28. července 1920, kdy bylo rozhodnuto o rozdělení oblasti mezi Československo a Polsko. Město bylo rozděleno podle řeky. Historická část města připadla Polsku a průmyslová část s vlakovým nádražím se stala součástí Československa.