Luskoun, Kájínek, pomlázka... Nejvyhledávanější slova na internetu
Ilustrační foto: pixabay.com

Luskoun, Kájínek, pomlázka... Nejvyhledávanější slova na internetu

29. 5. 2018

Společnost Google každý rok zveřejňuje žebříčky nejvyhledávanějších slov na internetu. Jde vlastně o velmi zajímavou sondu do našich životů. To, co zadáváme do vyhledávačů, přece vypovídá o tom, co nás zajímá, jak žijeme. A ono se to mění.

Ubývá lidí, kteří vyhledávají erotiku. Stránky s lechtivým obsahem bývaly velmi žádané, ale zdá se, že se jich už lidé nabažili. Naopak boom zažívají weby sloužící k nabídce nejrůznějších věcí na prodej. Učíme se zbavovat nepotřebných věcí a pochopili jsme, že internet je nástrojem, přes který se dá nějaká ta koruna vydělat.

Žebříček nejhledanějších výrazů má několik podob. Jednu jeho část tvoří takzvané trendy. V této kategorii Češi loni nejčastěji do vyhledávače zadávali tyto výrazy: mistrovství světa v hokeji, účtenková loterie, Lidl eshop, Penny hra a volební kalkulačka. Z žebříčku se dá také zjistit, o jaké osobnosti se Češi loni nejvíce zajímali. Vyhledávali nejčastěji tato jména, přesně v tomto pořadí, zajímavé je, že mezi nimi jsou známé postavy z různých oborů i hvězdičky, které se v minulém roce objevily v různých show, postavy z minulosti i současnosti.

Takže, kdo zajímal české uživatele internetu nejvíce? Jiří Kajínek. Následuje toto pořadí: Kazma Kazmitch, Milan Peroutka, Jitka Boho, Ivan Bartoš, Karel Ondrka, Olga Hepnarová, Tomio Okamura, Milada Horáková, Lída Baarová. Ze světových osobností Čechy nejvíce zajímali: Kevin Spacey, Niki Lauda, Emmanuel Macron. Proč se americký herec Kevin Spacey dostal na první příčku, je jasné. Byl obviněn v rámci kampaně Mee too, akce spočívající v tom, že ženy, ale i muži začali vzpomínat na to, kdo na ně před dvaceti a více lety nemravně sáhl, případně jim dělal nemístné milostné návrhy. A tento sympatický a do té doby uznávaný herec to v této souvislosti šeredně odskákal.

Nejkurióznější kategorií v žebříčcích vyhledávaných výrazů každoročně bývá kategorie s názvem Jak. Tedy případy, kdy lidé hledají, jak se něco dělá. Tato kategorie je hojně sledována různými marketingovými a reklamními odborníky, protože krásně vypovídá o tom, co nás zajímá, co se chceme naučit, za co jsme ochotni zaplatit. A zpravidla přináší velká překvapení, což je potvrdilo.

Nejvyhledávanějším výrazem roku v této kategorii je: jak uplést pomlázku. Následuje: jak zamrazit houby, jak volit, jak upéct husu, jak vyplnit daňové přiznání, jak vyfouknout vejce, jak vyrobit máslo, jak stahovat z YouTube, jak naladit Prima Love. A nejkouzelnější je desáté jak: jak zhubnout stehna.

Vtipná se ukázala být i kategorie s názvem Co. Tedy, vyhledávání co znamená nějaký výraz. Vítězem se stala otázka: co je mechanismus z Anikythéry. Následují otázky: co je MiDrop, co dělat, když se nudím, co je ADHD a co je luskoun?

Co z toho všeho vyplývá? Že když neumíte uplést velikonoční pomlázku, zajímají vás drby o tom, co provedl Kevin Spacey, nevíte, co je mechanismus z Antikythéry a netušíte ani, co je luskoun, není třeba si zoufat. Naopak, je s vámi vše v naprostém pořádku. Jste zkrátka naprosto normální  český uživatel internetu a stejně  jako vy jsou na tom tisíce dalších lidí. Podstatné je, že víte, kde najít to, co vědět chcete.

internet
Hodnocení:
(4.8 b. / 4 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.