I muži chodí na kosmetiku. A stále častěji
Ilustrační foto: ingimage.com

I muži chodí na kosmetiku. A stále častěji

22. 8. 2018

Doba, kdy kosmetickou výbavu muže zpravidla tvořila jen voda po holení, je pryč. Dnešní poličky v koupelnách jsou přeplněné kosmetikou pro pány. Mnozí jí tam mají více než ženy. Nad tím, jak o sebe dnešní muži pečují, by naši předkové žasli.

Více než osmdesát procent českých mužů si odstraňuje nebo nějak upravuje ochlupení na těle, především na hrudi a v intimních místech. Věnují tomu obvykle půl hodiny týdně. K holiči chodí obvykle jedenkrát do měsíce. Sedmdesát procent českých pánů nesouhlasí s názorem, že by si muž neměl ochlupení odstraňovat a měl by vypadat přirozeně. Drtivá většina mužů tvrdí, že je třeba, aby se o sebe starali a jsou přesvědčeni, že jejich partnerky to oceňují.

O módě, kosmetice a kráse se už dávno nemluví jen v souvislosti s dvacetiletými mladíčky, kteří se snaží podobat svým filmovým či hudebním idolům. Péče o sebe se stala běžnou součástí života čtyřicátníků, padesátníků i mužů mnohem starších, protože už od počátku devadesátých let toto téma přestalo být tabu.

Například pánská kadeřnice Petra Pešinová z Hradce Králové vsadila na zajímavý projet – proměny mužů. Ženy podstupují různé proměny image běžně, tak proč by se to nemělo týkat i pánů, řekla si. Začala spolupracovat s vizážistkou, fotografem, stylistkou. Zkrátka učí své klienty, jak o sebe pečovat, jak se nebát změnit image a má mezi zájemci i muže vyššího věku. „Muži často léta nosí účes bez jakékoli změny a to je škoda. Mnohdy mohou i starší muži nosit moderní sestřih, aniž by vypadali trapně, čehož se někdy obávají,“ vysvětluje.  

Pánové chodí na kosmetiku  
V historii lidstvo prošlo etapami, kdy mužská krása hrála různě významné role. Například v době baroka a rokoka se muži voněli, nosili paruky a oblečení měli zdobené tak, že se co do nákladnosti,  barev a materiálů nelišili od žen. Byly tu však i doby značně střízlivější. Nejméně si módy a péče užili pánové, kteří prožili válku a následná šedivá padesátá léta. Tehdy na nějaké mužské parádění rozhodně nebyly prostředky ani atmosféra. V šedesátých a sedmdesátých letech mnozí podlehli legrační vlně dlouhých vlasů a zvonových kalhot, v osmdesátých zase touze sehnat si v Tuzexu prachobyčejné džíny a koženou bundu. K tomu nějaký ten deodorant či kolínskou vodu a frajer byl na světě. Dnes jsou možnosti nevídané a zdá se, že muži všeho věku si jich užívají.

„Ta změna je opravdu velká,“ říká stylista Kája Pavlíček. „Muži zcela běžně chodí na kosmetiku, která dříve bývala výhradně doménou žen. Zajímají se o to, jaká péče je pro jejich pleť vhodná, už vědí, že existují různé typy pleti, nebojí se zkoušet různé přípravky. Péče o pleť je pro muže důležitá stejně jako pro ženu, ale vždy říkám, že to nemusejí přehánět a koupit vše, na co vidí reklamu. Pro začátek stačí pleť pravidelně čistit ráno a večer a nanést na ni krém. A samozřejmě ji ošetřit po holení, které by mělo být šetrné. Pokud se takto muž o sebe stará pravidelně, na kvalitě pleti se to projeví. Důležitá je ovšem ta pravidelnost,“ vysvětluje.  

Ty máš ženskou!  
Zdá se, že těch, kteří zastávají názor, že správný muž má vypadat drsně a lehce páchnout po kvalitní whisky a cigaretě, je rok od roku méně. Mnohé ženy jsou zájmem svých mužů o svůj vzhled až překvapeny. Tak si na závěr dejme příběh pětapadesátileté Jany z Ostravska.

„Můj muž se po téměř třiceti letech našeho vztahu začal vonět, krémovat a pořídil si jiný sestřih. Dokonce si dal lehký přeliv. Vypadal dobře, to musím uznat. Jenže když tak v koupelně přibývala další a další pánská kosmetika a přistihla jsem ho, jak se holí pod pažemi i na hrudi, došlo mi to. Muž, který se o sebe tak stará, má ženskou. Kamarádky mě v tom názoru jen utvrzovaly. Navíc, co si budeme říkat, naše manželství už byla nuda. Intimně jsme se téměř nestýkali, každý má své koníčky, tak nějak jsme si začali být lhostejní. Tak jsem se ho prostě zeptala. Dala jsem si pár sklenek vína a pak jsem dostala odvahu se ho zeptat, kdo je ta ženská,“ vypráví.

Její muž byl v naprostém šoku. A takto líčí jejich příběh ze svého pohledu. „Cítil jsem, že náš vztah se mění v rutinu, v nudu. Došlo mi, že mám na tom svůj podíl. Jana je pořád krásná ženská, akční, úspěšná v práci. A já se najednou viděl jako stárnoucí pupkáč. Tak jsem se rozhodl to změnit. Začal jsem se o sebe starat. Místo toho, aby mě pochválila a pochopila, že to dělám kvůli ní, začala hysterčit, že ji podvádím.“

Všechno dobře dopadlo a dotyční už vědí, že v dnešní době je holení, vonění a krášlení se věc, do které se pouští čím dál více mužů. Že to neznamená, že muž má milenku. Dělá to totiž pro sebe, pro svůj dobrý pocit. A že se to už netýká jen dvacetiletých kluků, ale i mnoha jejich dědů.

kosmetika
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 51. týden

Advent a vánoční zvyky v Česku i ve světě. To bude tématem vědomostního kvízu tohoto týdne.

AKTUÁLNÍ ANKETA