Vítězem druhého ročníku soutěže Obchodník bez bariér byla vyhlášena společnost Globus, která odsunula loňského vítěze Tesco na druhé místo. Soutěž oceňuje prodejny, které osobám se zdravotním handicapem nejvíce usnadňují návštěvu a nákup.
Kategorie Obchodník bez bariér byla vyhlášena na základě průzkumu mezi lidmi s handicapem, který organizovalo Konto BARIÉRY v metodické spolupráci se společností Incoma GfK. Ze stovek odpovědí vzešly obchody, které zákazníkům s postižením nákup usnadňují, stejně jako ty, které nákup komplikují či přímo znemožňují.
„Těší nás, že klienti Konta BARIÉRY mají o tento průzkum zájem. Je z toho vidět, že i nakupování může být pro člověka s postižením problém a zároveň jinde potěšením. O tom, že tito zákazníci jsou pro společnost Globus důležití, víme mnoho let, po které organizujeme společný projekt Auta bez bariér. Vítězství v kategorii Obchodník bez bariér vstřícnost Globusu směrem k lidem s handicapem jen potvrdil,“ komentuje výsledky Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY.
Kladné body přinášel hodnoceným prodejnám zejména bezbariérový přístup, dostatek prostoru mezi regály, ochota a vstřícnost personálu či bezbariérová WC. Mnozí hodnotitelé navrhovali, ať si management konkrétní pobočky nákup na vozíku sám vyzkouší a zjistí, kterými uličkami se třeba vůbec nedá projet. Jako velký přínos oceňovali lidé s handicapem službu iTesco.cz – tedy možnost objednávek přes internet. Tato služba je však zatím dostupná pouze v Praze a Středočeském kraji, takže celkové výsledky ankety výrazně neovlivnila.