GLOSA: Ageismus v reklamě
Ilustrační foto: Freepik

GLOSA: Ageismus v reklamě

15. 11. 2024

je reklama jen pro mladé? Myslím tím situační fotky, které propagují zboží. Copak křečové žíly, inkontinence, hemeroidy a další se týkají mladých modelek, které tyto výrobky propagují? Nikoliv. Potýkáme se s tím my, starší. Mladá modelka mě těžko přesvědčí, že má problémy s únikem moči.

Podle mě je to diskriminace stáří. Podle některých jsou senioři na obtíž. Proč tomu tak je? Zvyšují se výdaje na důchody. Přibývá nás. Zpochybňují vynaložené prostředky jako je podle nich zbytečné "léčení stáří" a další.

Zvláště, když je ta reklama určena pro naši věkovou skupinu. Ukazovat stará těla se v dnešní konzumní společnosti nenosí. Člověk musí být především mladý, krásný, úspěšný a zdravý. Tím to začíná a končí to nenávistnými útoky na sociálních sítích. „Jste přítěží a my na vás makáme,“ Reklama totiž ideologizuje. Formuje názory a postoje především mladých a nevyzrálých lidí.

Připadá mi to jako v reálném socialismu, kdy se mentálně postižení a duševně nemocní uklidili do ústavů, aby je nikdo neviděl. Právě naopak by to mělo být! Připravit mladé, že jednou zestárnou. Nemohou to změnit a každého to, pokud se dožije, to čeká. Je přirozené, že se jim bude měnit tělo a z modelek budou babičky s neduhy.

Také z hlediska byznysu je to pitomost. Důchodci jsou pro obchod velmi zajímavá skupina. Náš příjem je trvalý. Nikoho z nás z práce nevyhodí a z penze hlady neumřeme. Starší ženy jistě také rády utratí peníze, aby jim to slušelo nebo aby si ulehčily život. Naše reklama především, ale stále pouze zobrazuje pro seniory jen věci potřebné pomoci jako jsou doplňky stravy, pomůcky a léky. Jenže starší lidé chtějí investovat do oblékání, vybavení bytů a dalších činností. Proč by, i když nemají žádané křivky modelek, se nemohli oblékat pohodlně a módně? Také pro volný čas, kterého máme dostatek.

Myslím si, že reklamy jsou z části ageistické (diskriminace jednotlivců či skupiny lidí na základě jejich věku). Lidé nad padesát se v reklamních téměř nevyskytují. Nejsou pro ni tak zajímaví. Je to škoda, ale pro ně. Měli by větší zisk.

 

 

glosa reklama stárnutí
Hodnocení:
(4 b. / 13 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?