Velikonoční pečivo letos proti loňskému roku kvůli konkurenci na trhu nezdraží. Pekárny před jarními svátky tradičně rozšiřují svůj běžný sortiment o mazance, beránky a jidáše a hlásí díky tomu nárůst prodeje až o desítky procent.
„V současné době nadbytku pekařských kapacit jsme si nedovolili žádnou úpravu cen a dopady růstu cen surovin a energií jdou na vrub firmy, kde se podílejí na nepříznivém hospodářském výsledku,“ řekl ČTK ředitel pekárenské společnosti Nopek Vysoké Mýto Bohumil Štanglica. „Ceny se vzhledem k ostře konkurenčnímu prostředí na pekárenském trhu nemění,“ potvrdil také Jaroslav Pomp, mluvčí United Bakeries označované za lídra pekárenského trhu. Dodavatelské ceny u velikonočního sortimentu nezvýšila ani tuzemská pekárenská dvojka Penam.
Podle marketingového ředitele obchodního řetězce Globus Libora Tomáše dnes už dává převážná většina domácností přednost nákupu velikonočního pečiva před domácím pečením. „Velikonoce jsou typické pro prodej mazanců a biskupských beránků, kde každý rok zaznamenáváme zvýšený zájem,“ dodal.