Nová karosářská verze modelu Škoda Rapid Spaceback je proti klasické verzi rapidu o 18 centimetrů kratší. V Evropě se bude nabízet se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory s výkony od 55 do 90 kilowattů. Automobilka to uvedla ve zprávě, v níž poprvé zveřejnila fotografie a základní parametry vozu. Premiéru bude mít Rapid Spaceback v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na evropských trzích se novinka začne prodávat od října 2013.
Rapidem Spaceback automobilka poprvé vstoupí do silného segmentu kompaktních hatchbacků nižší střední třídy. Oproti loni uvedenému sedanu má Spaceback karoserii zakončenou výklopnými pátými dveřmi. "Rapid Spaceback je pro naši značku zásadním milníkem. Otvírá nám dveře do strategicky důležitého segmentu kompaktních hatchbacků," řekl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland.
Přestože je Spaceback kratší, nabídkou prostoru pro cestující jsou si oba modely Rapid rovny. Sedan má na délku 448 centimetrů, Spaceback zhruba 430 centimetrů. Zavazadlový prostor Rapidu Spaceback má objem 415 litrů, po sklopení zadních sedadel je to 1380 litrů. Kufr Rapidu sedanu má objem 550, respektive 1490 litrů.
S modelem Spaceback se do nabídky řady Rapid dostane i nový motor 1,6 TDI s výkonem 66 kilowattů. Ve variantě GreenLine by měl mít Rapid Spaceback s tímto motorem spotřebu 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. V rámci volitelné výbavy bude u Rapidu Spaceback k dispozici například jednodílná pevná panoramatická střecha či mezipodlaha v zavazadlovém prostoru.
Cenu Rapidu Spaceback automobilka zatím nezveřejnila. Škoda ji pravděpodobně oznámí v září při světové premiéře ve Frankfurtu. Cena klasického Rapidu v edici Fresh nyní začíná na 269 900 korunách.
Rapid Spaceback se bude vyrábět ve druhém montážním závodě spolu se Škodou Fabia. V prvním mladoboleslavském závodě, kde se vyrábí modely Rapid a Octavia, se v květnu zvýšila denní kapacita z 800 na 1200 vozů.
Škoda plánuje uvádět každých šest měsíců minimálně jeden nový nebo modernizovaný vůz. Loni zvýšila prodej o sedm procent na 939 200 aut. Byl to osmý rekordní prodej v řadě. Celosvětový tržní podíl Škody byl 1,4 procenta.