Tropické počasí v Česku v posledních dnech nahrává prodejcům „chladu“. Raketově roste odbyt klimatizačních jednotek, ventilátorů, solárních sprch či bazénů.
„Minulý týden vyhledávali lidé na internetu klimatizace a větráky desetkrát častěji, než tomu bylo týden předchozí,“ uvedl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Průměrná cena klimatizací v e-shopech je v současnosti 11 554 korun a od loňska se o pětinu zvýšila. Průměrná cena ventilátoru meziročně stoupla o osm procent na 1363 korun.
Internetový obchod Mall.cz registruje za minulý týden šestinásobný nárůst prodejů ventilátorů a pětinásobný nárůst u klimatizací. „Letošek bude pro prodeje ventilátorů a klimatizací rozhodně rekordní. Již nyní jsme prodali bezmála dvojnásobně kusů klimatizací a ventilátorů než za celý rok 2012, a to vedra ještě zdaleka nekončí,“ řekla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.
Na obchodním portálu Aukro dosáhly prodeje klimatizací, ventilátorů a větráků rekordních čísel. „V neděli se prodeje tohoto zboží vyšplhaly na rekord července a prodalo se jich čtyřikrát více, než bylo v červenci průměrem,“ potvrdila mluvčí serveru Michaela Papežová.
Výběr chladicího zařízení by měl zákazník důkladně zvážit, upozornila marketingová ředitelka e-shopu Andrea Čižmářová: „Určitě je dobré vzít v potaz, že některé ventilátory spotřebovávají méně energie, ovšem vzduch v místnosti pouze víří. Naproti tomu klimatizace místnost ochlazují, jejich nevýhodou však bývá, že je často nelze přenášet mezi místnostmi.“
Řešením může být mobilní klimatizace. „Mobilní klimatizace si zákazníci pořizují až s příchodem skutečně výrazně teplejšího období trvajícího delší dobu. Vloni touto dobou jsme měli nejsilnější vlnu prodejů již za sebou,“ doplnil mluvčí prodejen Euronics Bohuslav Komín.
Poptávka po bazénech, které lze zapustit do země, vzrostla v posledních dvou týdnech v prodejnách Mountfield pětkrát oproti průměru. „Prodej bazénů s nafukovacím gumovým prstencem je u nás trojnásobný,“ sdělil mluvčí firmy David Jirušek. Třikrát se také zvýšila poptávka i u prodejů bazénové filtrace a solárních plachet, které umožňují přes noc udržet vodu teplou. O 300 procent pak u Mountfieldu vzrostl prodej zahradních solárních sprch, které ohřívají vodu pomocí solární energie.