V expozici dějin dopravy Národního technického muzea v Praze byla návštěvníkům zpřístupněna výstavka připomínající padesát let od zahájení výroby automobilu Škoda 1000 MB.
„Zatímco v první polovině 60. let mohla většina československých občanů o vlastnictví automobilu jen snít, koncem 80. let již byl nový či ojetý automobil běžným vybavením většiny domácností. Nejčastěji šlo o osobní vůz Škoda s motorem vzadu, kterých se v letech 1964 až 1990 vyrobilo přes 3,5 milionu. Nebyly dokonalé, ale splnily významnou historickou úlohu – motorizovaly zemi,“ uvedla Jana Dobisíková z oddělení prezentace.
Na začátku této cesty byl osobní automobil, kterému Češi říkali "embéčko" a Slováci "embačka", jehož oficiální typové označení bylo Škoda 1000 MB.
Na výstavě jsou prezentována čtyři auta, z nichž tři zapůjčilo mladoboleslavské Škoda muzeum. Jedná se o vůz Škoda 1000 MB z roku 1966, vzácné dvoudveřové provedení Škoda 1100 MBX z roku 1969 a unikátní prototyp s karoserií kombi z roku 1963. Ty doplňuje závodní vůz Škoda formule 3 z roku 1965 ze sbírek NTM, jehož motor vycházel z motoru "embéčka".
Výstava bude návštěvníkům muzea přístupná do konce září.