Pečivo, které je v obchodech dopékáno ze zmražených polotovarů, bude muset být v regálech povinně označováno údajem "rozpečeno". Určuje to nová vyhláška ministerstva zemědělství upravující značení pekárenských výrobků. Dopékané pečivo, které obchodní řetězce vydávají za čerstvé, se tak bude odlišovat. Předpis by měl začít platit během několika týdnů.
Pojmem "čerstvý" budou moci nést jen chléb a pečivo, jejichž výroba nebyla před dokončením přerušena zmrazením, nebo jinou technologickou úpravou vedoucí k prodloužení trvanlivosti, a které je nabízeno k prodeji nejpozději do 24 hodin po upečení.
Obchodníci návrh vyhlášky, která vznikla ve spolupráci s Potravinářskou komorou a Podnikatelským svazem pekařů a cukrářů, kritizují. Podle nich poškodí tuzemské výrobce, kteří dodávají obchodům zhruba tři čtvrtiny rozpékaného pečiva prodávaného v Česku.
Jedním z argumentů iniciátorů vyhlášky byly rostoucí dovozy pečiva k rozpékání ze zahraničí, hlavně z Polska a Francie. Obchodníci však tvrdí, že tento stav se v posledních letech změnil a zhruba 75 procent polotovarů nyní dodávají maloobchodu domácí výrobci, například firmy ProFrost, Nowaco, Vamix, či United Bakeries.