Že jsou Češi vyhlášení zahrádkáři a kutilové dokládá další fakt – poptávka po zahradní technice a vybavení na zahradu letos opět výrazně roste. Lidé investují do zahrad finanční částky, které jsou srovnatelné s předkrizovým obdobím. Například tržby jednoho z největších prodejců tohoto sortimentu – společnosti Mountfield – v prvním pololetí stouply meziročně o 10 procent.
Výrazně narostly prodeje robotických sekaček, které sečou trávu dle naprogramování, řetězových benzínových pil a štípaček na dřevo. Oproti posledním třem letům opětovně roste zájem o zahradní traktory, letos se zvýšil o 37 procent. Prodeje zahradního nábytku a grilů se zdvojnásobily.
„Bez ohledu na krizi registrujeme stále vyšší prodejní čísla u komodit vertikutátorů, zavlažování nebo travního hnojiva a osiva. Je to dáno tím, že v Česku je stále více rodinných domů a okrasných zahrad a travních ploch, které jejich majitelé udržují,“ uvedl mluvčí firmy Mountfield David Jirušek.
Zvyšuje se také prodej malé vícefunkční zemědělské techniky sloužící na chalupách a vesnicích k přepravě dřeva, sečení trávy a obdělávání půdy. „Lidé se více zajímají o stroje a zařízení, které jim pomohou s obživou nebo sníží náklady na topení, štípačky na dřevo, štěpkovače, kamna a krby na dřevo,“ doplnil Jiří Belinger, ředitel firmy Vari, která se také věnuje zahradní technice.