Průměrný Čech poslouchá rádiové vysílání 18 hodin týdně, což je více než evropský 12,7hodinový průměr, tvrdí průzkum Mediascope, který zveřejnilo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Většina českých občanů navíc zvládá konzumaci více médií najednou.
Češi nejvíce poslouchají rádio, podle průzkumu jde o 2,5 hodiny denně. Druhé místo patří televizi s 16 hodinami týdně, za ní následuje internet (15,3 hodiny). Tisku věnují Češi přibližně čtyři hodiny každých sedm dní.
Průzkum byl realizovaný prostřednictvím telefonických a on-line dotazů. Výsledky tohoto průzkumu sledovanosti jsou nižší, než oficiální auditované závěry pro český trh, které uvádějí, že Češi tráví sledováním televize tři hodiny denně. „Lidé nejspíše často nepočítali sledování televize, když například vařili,“ vysvětluje koordinátor výzkumných projektů SPIR Pavel Ševera.
Skoro polovina (44 procent) lidí používá internet během sledování televize, třetina pak při poslechu rádia. „Používání internetu přestává být samostatnou a izolovanou mediální aktivitou,“ doplňuje Ševera, podle kterého roste počet lidí, jejichž on-line aktivity jsou spojené přímo s pořady, které při používání internetu sledují. Inzerenti by tak mohli mít větší příležitost k oslovení uživatelů na více platformách.
Do výzkumu Mediascope se celkově zapojilo 51,7 tisíce Evropanů.