Test Hondy Jazz: Malé auto s velkým prostorem
Honda Jazz má velmi zajímavý design. Foto: Petr Buček

Test Hondy Jazz: Malé auto s velkým prostorem

29. 9. 2018

Honda Jazz se svou vyšší karoserií na první pohled liší od ostatních malých aut. Díky tomu se do ní lépe nastupuje a nabízí více místa, než je mezi auty podobných rozměrů běžné.

Oproti tuzemskému bestselleru, Škodě Fabia, je Honda Jazz o devět centimetrů vyšší. Senioři proto ocení snazší nastupování do japonského vozu i o něco výše umístěná sedadla. Jsou zárukou pohodlnějšího cestování.
Na druhou stranu má Honda Jazz jinou cenovku než Fabia. V základní verzi přijde na 370 tisíc korun. Malou škodovku je možné pořídit o zhruba 100 tisíc levněji. Vysoká karoserie dodává Hondě Jazz také velmi slušný vnitřní prostor. Navíc i neobvykle variabilní. Zadní sedadla lze totiž sklápět jako sedačky v kině či divadle. To se hodí, když je zapotřebí odvézt prostornější předmět, jakým může být velká televize nebo dětské kolo.

Zaujme také nastupování do druhé řady. Zadní dveře se otevřou téměř do úhlu 90 stupňů. Na sedadlech se bez problémů svezou i dospělé osoby. Užitečností vyniká také kufr Hondy Jazz s objemem 354 litrů. Mezi malými auty to představuje nadprůměrný údaj. Škoda Fabia nabízí 330 litrů prostoru pro zavazadla. Vyšší karoserie Jazzu navíc zaručuje také pohodlí na předních sedadlech.  

Palubní desce vládne středový displej, přes který se ovládá rádio, telefon či navigace. Klimatizace má samostatné ovladače umístěné pod obrazovkou. Testovaný vůz měl pod kapotou silnější ze dvou nabízených benzinových motorů – patnáctistovku s výkonem 130 koní. Ta dělá z tohoto malého vozu velice mrštné auto. Motor se obešel bez turba, a jeho výkon je proto citelnější až ve vyšších otáčkách. Do těch se však dostává velmi rychle. A zahrne kabinu tak trochu sportovním zvukem.

Spotřeba se během týdenního testu ustálila na 6,5 litrech benzinu na sto kilometrů. Škoda jen, že manuální převodovka Hondy Jazz neřadí tak ladně, jak to bývá u této japonské značky zvykem.

Druhým motorem v nabídce je třináctistovka s výkonem 102 koní (75 kW). Oba pohony mají čtyři válce a lze je objednávat i s bezestupňovým automatem CVT. Příplatek za samočinné řazení činí 35 tisíc korun. Díky své vyšší karoserii představuje Honda Jazz v kategorii malých aut poměrně unikátní nabídku. Kromě běžných malých vozů (Škoda Fabia, Renault Clio apod.) jí konkurují také vozy z ranku malých SUV. Mezi ně patří vozy typu Seat Arona, Renault Captur či Hyundai Kona.

Petr Buček, AutemBezpečně.cz  


Honda Jazz 1,5 i-VTEC – technické údaje
Délka/šířka/výška (mm): 3995/1694/1525
Výkon motoru (kW/k): 96/130 Max.
Točivý moment: 155/4600 Max.
Rychlost (km/h): 190 Zrychlení 0-100 km/h (s): 8,7
Provozní hmotnost (kg): od 1176
Objem kufru (l): 354
Cena testované verze (Kč): od 459 900
Cena základní verze (1,3i-VTEC): 339 900

Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Eva Mužíková
Asi dobrý typ, já ale již dojezdím ve svém malém Káčku. Malá spotřeba a všude se vejde / i v té jednosměrce se vecpalo mezi parkující/ . Kdybych měla velké, asi by mne ti řidiči ukamenovali :))))

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.