Co všechno tvá práce obnáší?
Práce produkčního rovná se… nikdy se nenudíš. Dělám vše možné, od přípravy nové inscenace (rozpočet), komunikace s realizačním týmem, na začátku zkoušení s herci, přípravy smluv, kontrola výroby a rozpočtu dané inscenace. Dále také příprava provozních smluv, komunikace s technickými složkami a řešení nečekaných událostí.
Takže je to časově náročné, máš tedy prostor na koníčky?
Mám to štěstí, že má práce je můj koníček a za to jsem vděčný.
Vystudoval jsi taneční konzervatoř, jsi certifikovaný instruktor, jak jsi se k této práci vlastně dostal? Přes tanečníka, lektora a choreografa k produkčnímu?
Věděl jsem, že jednoho dne přestanu tančit nebo být lektorem nebo choreografem. Ještě když jsem tančil, tak jsem měl nejrůznější práce, jako například brigádu v T-Mobille, v Antalisu atd. Jednou jsem si řekl, že když už nebudu tančit, tak ale u divadla chci zůstat, a tak se sen stal skutečností. Díky panu řediteli Janu Koťátkovi jsem dostal příležitost stát se produkčním v Divadle Na Fidlovačce a tuto příležitost jsem ihned přijal a moc za to děkuji.
Jsi v pravidelném kontaktu s herci, nebo jen při jejich oslovování a dojednávání spolupráce?
S herci jsem v kontaktu před začátkem spolupráce s divadlem, pak už pouze náhodně, když je třeba vyřešit momentální situaci.
Jaké další projekty ať už divadelní nebo taneční máš na svědomí? Na které z nich rád vzpomínáš? Jaké spolupráce tě baví?
Vzpomínám rád na všechny projekty, které jsem buď vytvářel nebo byl jejich součástí. Všechny jsou na stejné úrovni, nedávám přednost ani jednomu.
Co tě čeká v nejbližších dnech? Jak dlouho napřed se vlastně termínově pohybuješ?
V tuto chvíli jsem v přípravách nové inscenace, kterou divadlo bude uvádět na podzim. Jedná se o muzikál Kouř, velkou věc v režii Šimona Cabana. Začínáme také připravovat celou novou sezónu, takže se tak trochu pohybuji v budoucnosti. Divadlo našeho typu musí plánovat dlouho dopředu, já s výhledem minimálně půl roku.
Na co bys čtenáře pozval? Jaký žánr je ti blízký?
Do Divadla Na Fidlovačce rád pozvu na cokoliv. Samozřejmě, až se zase otevře. Nejraději mám ale - vzhledem ke své původní profesi - inscenace, které spojují hudbu, tanec, zpěv a činohru. A Divadlo Na Fidlovačce má právě pro žánr hereckého muzikálu jednu z nejkvalitnějších tradicí v České republice.
Jak nyní funguje divadlo ve vyhlášením nouzovém stavu? Jakým způsobem řešíte neuskutečněná představení?
Divadlo, tak jako každé jiné, je v tuto chvíli uzavřené. Je to situace, kterou si nikdo neuměl představit, když několik lidí přijde o svou práci, kterou milují. Nicméně v tuto chvíli naše divadlo funguje v nouzovém provozu. Do divadla chodíme pouze v nutném případě, vyzvednout si nutné podklady ke své práci a rychle domů. V tuto chvíli všichni pracujeme z domova a připravujeme materiály pro nadcházející projekty, které v divadle chystáme. Divák o svá představení nepřijde, jakmile nouzový stav pomine, hned se k vám vrátíme a budeme tu pro vás.
Barbora Pospíšilová