Na železnici dějou se věci. Časté nehody nejsou náhody, jde o systémové chyby
Ilustrační foto: Pixabay

Na železnici dějou se věci. Časté nehody nejsou náhody, jde o systémové chyby

5. 8. 2021

České železnice jsou v dezolátním stavu. A nemyslím jen stav technický, ale i personální. Důsledkem jsou železniční nehody s tragickými následky a obrovskými škodami na majetku. Kdo za to může?

Před dvěma dny se premiér Babiš chlubil, že zatímco pražské metro zdražuje, on zařídil, aby měli studenti a důchodci vlaky zdarma. Sám jsem v penzi, ale takové dary nepotřebuji. Protože vím, že někde ty miliardy, za které si politici předplácejí volební hlasy, vždy zákonitě chybí.

V loňském roce utrpěly České dráhy rekordní ztrátu přes čtyři miliardy korun. Hlavní pokles přitom nastal u výnosů z jízdenek, které spadly z 10,4 miliard korun na 5,9 miliard korun. Státní podnik tak musí řídit slovenský krizový manažer (ne odborník na železnici), který nachystal nebo už i zavedl celou řadu úsporných opatření, mezi které patří mimo jiné i výrazné snížení počtu pracovníků.

A jsme u jádra pudla. Když se k přetíženým či chybějícím zaměstnancům přidá chátrající železniční svršek a zastaralá zabezpečovací technika, je neštěstí na světě. Jenže o tom se už mluví a píše řadu let, investice do modernizace tratí jsou však pořád minimální.

Samozřejmě, že za selhání lidského faktoru nikdo nemůže. Jenže na českých železnicích nejde o ojedinělé případy, ale desítky nehod ročně. A to už není náhoda. To jsou systémové chyby, které se tu léta neřeší. Ve vedení Českých drah chybí skuteční odborníci, ministr dopravy sedí spíše na ministerstvu průmyslu a obchodu, modrá armády má nízké platy a železniční infrastruktura je v prachbídném stavu. Nehoda jako ta včerejší u Domažlič, kde bohužel umírali lidé, je jen vyústěním stavu, který na české železnici panuje.

Měl byste, pane premiére, také někdy sednout do vlaku, nejlépe východního expresu. Rád vám zamávám.

 

 

Hodnocení:
(3.6 b. / 11 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Marie Měchurová
Měla jsem letos možnosti porovnat jak to chodí na železnici ve Švýcarsku. To je o něčem úplně jiném. A že je tam železniční trať hodně hustá. Žádné výluky, žádná zpoždění. Jezdíme každý rok několikrát 400km do Děčína, bývají to nervy. Když jsme minulý týden odjížděli z Prahy tak hlásili. Omluvte, prosím, zpoždění vlaku kvůli hustotě cestujících. Smála jsem se až do večera.
ivana kosťunová
Odborník na železniční dopravu označil za hlavní problém to, že trať je jednokolejná. Na dojkolejce se Češi s Němci dohodli již dávno, ale ta realizace je zatím zdlouhavá. Není to tedy problém pouze současné vlády, stejně jako to, že by razantně snížen počet zaměstnanců , a to i tam kde to nebylo zrovna žádoucí.
Elena Valeriánová
Souhlasím s paní Liškovou. A ten přetížený strojvedoucí, který, pravděpodobně, nehodu zavinil byl německé národnosti. Ale to je jedno, je to velká tragédie, každý zmařený lidský život je tragédie. A myslím si, že i když jste takový odborník na všechno, je docela necitlivé přilévat olej do ohně. Myslím tím Vaše jedovaté články.
Martin Vrba
oprava: "ale s tragičtějšími následky" (s kým - s čím = 7. p.) :)
Martin Vrba
Pane Vácho, Vy si nadepište své příspěvky takto: a.) Za to může pan prezident Zeman, za b.) Za to může pan premiér Babiš a k tomu vždy připrdněte všechno, co vás zrovna napadne, ušetříte si svůj čas pane „nenávistný důležitko“. Auto jezdí na benzín, na naftu, na vodík a na elektřinu a vy jezdíte jen na nenávist k současné vládě. Až skončí, tak vám dojde palivo a smysl vašeho života. :) Zeptejte se, zda na to neexistuje očkování, protože po příštích volbách tam může opět vládnout i ANO a znovu i pan Babiš. Navíc jste velice prolhaný. Na to, jak máme hustou železniční síť, tak těch nehod u nás tolik není. Vybral jsem pro příklad jen dvě nehody od sousedů, ale z tragičtějšími následky !!!: (1) Při železničním neštěstí u Bad Aiblingu se na masopustní úterý 9. února 2016 kolem 6:48 hodin CET v Horním Bavorsku čelně srazily dva vlaky na jednokolejné trati Holzkirchen-Rosenheim. Při nehodě 10 lidí zemřelo, 80 bylo zraněno, z toho 10 vážně. ... Havárii zavinil výpravčí, který omylem pustil oba vlaky proti sobě. (2) Požár lanovky v Kaprunu bylo neštěstí, které se stalo v sobotu 11. listopadu 2000. Tragédie se zařadila mezi jednu z největších v historii Rakouska, když ve dvou pozemních lanovkách v Kaprunu zahynulo 152 lidí a jen 12 přežilo. Další 3 lidé, kteří zemřeli, se nenacházeli v ani jedné ze dvou lanovek, ale v nákupním centru, kam se rozšířil jedovatý kouř.
Věra Lišková
Loňský rok byl ztrátový, protože se cestovalo málo, kdo nemusel, vlakem nejel, kvůli strachu z covidu, hlavně my důchodci, jsme nikam nejezdili. Slevy jsme tedy neuplatnili. Stejný, neutěšený stav na železnici trvá již nejméně čtvrt století, nemůže za to jen poslední vláda.
Alena Velková
Naprosto s Vámi souhlasím.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.