Na železnici dějou se věci. Časté nehody nejsou náhody, jde o systémové chyby
Ilustrační foto: Pixabay

Na železnici dějou se věci. Časté nehody nejsou náhody, jde o systémové chyby

5. 8. 2021

České železnice jsou v dezolátním stavu. A nemyslím jen stav technický, ale i personální. Důsledkem jsou železniční nehody s tragickými následky a obrovskými škodami na majetku. Kdo za to může?

Před dvěma dny se premiér Babiš chlubil, že zatímco pražské metro zdražuje, on zařídil, aby měli studenti a důchodci vlaky zdarma. Sám jsem v penzi, ale takové dary nepotřebuji. Protože vím, že někde ty miliardy, za které si politici předplácejí volební hlasy, vždy zákonitě chybí.

V loňském roce utrpěly České dráhy rekordní ztrátu přes čtyři miliardy korun. Hlavní pokles přitom nastal u výnosů z jízdenek, které spadly z 10,4 miliard korun na 5,9 miliard korun. Státní podnik tak musí řídit slovenský krizový manažer (ne odborník na železnici), který nachystal nebo už i zavedl celou řadu úsporných opatření, mezi které patří mimo jiné i výrazné snížení počtu pracovníků.

A jsme u jádra pudla. Když se k přetíženým či chybějícím zaměstnancům přidá chátrající železniční svršek a zastaralá zabezpečovací technika, je neštěstí na světě. Jenže o tom se už mluví a píše řadu let, investice do modernizace tratí jsou však pořád minimální.

Samozřejmě, že za selhání lidského faktoru nikdo nemůže. Jenže na českých železnicích nejde o ojedinělé případy, ale desítky nehod ročně. A to už není náhoda. To jsou systémové chyby, které se tu léta neřeší. Ve vedení Českých drah chybí skuteční odborníci, ministr dopravy sedí spíše na ministerstvu průmyslu a obchodu, modrá armády má nízké platy a železniční infrastruktura je v prachbídném stavu. Nehoda jako ta včerejší u Domažlič, kde bohužel umírali lidé, je jen vyústěním stavu, který na české železnici panuje.

Měl byste, pane premiére, také někdy sednout do vlaku, nejlépe východního expresu. Rád vám zamávám.

 

 

Hodnocení:
(3.6 b. / 11 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Marie Měchurová
Měla jsem letos možnosti porovnat jak to chodí na železnici ve Švýcarsku. To je o něčem úplně jiném. A že je tam železniční trať hodně hustá. Žádné výluky, žádná zpoždění. Jezdíme každý rok několikrát 400km do Děčína, bývají to nervy. Když jsme minulý týden odjížděli z Prahy tak hlásili. Omluvte, prosím, zpoždění vlaku kvůli hustotě cestujících. Smála jsem se až do večera.
Elena Valeriánová
Souhlasím s paní Liškovou. A ten přetížený strojvedoucí, který, pravděpodobně, nehodu zavinil byl německé národnosti. Ale to je jedno, je to velká tragédie, každý zmařený lidský život je tragédie. A myslím si, že i když jste takový odborník na všechno, je docela necitlivé přilévat olej do ohně. Myslím tím Vaše jedovaté články.
Martin Vrba
oprava: "ale s tragičtějšími následky" (s kým - s čím = 7. p.) :)
Martin Vrba
Pane Vácho, Vy si nadepište své příspěvky takto: a.) Za to může pan prezident Zeman, za b.) Za to může pan premiér Babiš a k tomu vždy připrdněte všechno, co vás zrovna napadne, ušetříte si svůj čas pane „nenávistný důležitko“. Auto jezdí na benzín, na naftu, na vodík a na elektřinu a vy jezdíte jen na nenávist k současné vládě. Až skončí, tak vám dojde palivo a smysl vašeho života. :) Zeptejte se, zda na to neexistuje očkování, protože po příštích volbách tam může opět vládnout i ANO a znovu i pan Babiš. Navíc jste velice prolhaný. Na to, jak máme hustou železniční síť, tak těch nehod u nás tolik není. Vybral jsem pro příklad jen dvě nehody od sousedů, ale z tragičtějšími následky !!!: (1) Při železničním neštěstí u Bad Aiblingu se na masopustní úterý 9. února 2016 kolem 6:48 hodin CET v Horním Bavorsku čelně srazily dva vlaky na jednokolejné trati Holzkirchen-Rosenheim. Při nehodě 10 lidí zemřelo, 80 bylo zraněno, z toho 10 vážně. ... Havárii zavinil výpravčí, který omylem pustil oba vlaky proti sobě. (2) Požár lanovky v Kaprunu bylo neštěstí, které se stalo v sobotu 11. listopadu 2000. Tragédie se zařadila mezi jednu z největších v historii Rakouska, když ve dvou pozemních lanovkách v Kaprunu zahynulo 152 lidí a jen 12 přežilo. Další 3 lidé, kteří zemřeli, se nenacházeli v ani jedné ze dvou lanovek, ale v nákupním centru, kam se rozšířil jedovatý kouř.
Věra Lišková
Loňský rok byl ztrátový, protože se cestovalo málo, kdo nemusel, vlakem nejel, kvůli strachu z covidu, hlavně my důchodci, jsme nikam nejezdili. Slevy jsme tedy neuplatnili. Stejný, neutěšený stav na železnici trvá již nejméně čtvrt století, nemůže za to jen poslední vláda.
Alena Velková
Naprosto s Vámi souhlasím.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 51. týden

Advent a vánoční zvyky v Česku i ve světě. To bude tématem vědomostního kvízu tohoto týdne.

AKTUÁLNÍ ANKETA