Do Česka se chystá invaze ruských turistů – konec roku jich zde stráví na šedesát tisíc. Celkový počet turistů z Ruska bude letos 700 tisíc, meziročně o čtvrtinu víc. Uvádí to to poradenská společnost Mag Consulting (MC). Hotely již pro Rusy připravují speciální programy.
Česko je pro Rusy velmi oblíbenou destinací. Podle výzkumu, který v Rusku nedávno provedla agentura CzechTourism, obdivují především malebnost a čistotu českých měst, zejména Prahy. Nejvíce návštěvníků z Ruska uvádí jako hlavní motivaci poznávání historie a památek a poznávání české kuchyně a lázeňství.
„Pro Rusy představuje Česko skvělou a přitom levnější destinaci než například západní Evropa. Navíc naše země je Rusku kulturně i jazykově blíž než státy v západní Evropě,“ řekl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek.
Rusy zajímají hlavně zachovalé historické a kulturní památky, české pivo, nabídka kulturních zážitků, kvalitní servis pro turisty a slavné české lázně. Mladí Rusové míří do Česka především za zábavou a nakupováním, starší pak do českých lázní a za poznáním historických a kulturních památek.
„Zatímco o Vánocích v Česku převládají hosté z Německa a ostatních zemí EU, o Silvestru je tomu jinak, kdy sem přijíždějí především ruští turisté,“ dodal Beránek.
České hotely se také čím dál víc přizpůsobují ruské klientele, Vánoce se tak v řadě z nich slaví dvakrát. Turisté z Ruska totiž přijíždějí slavit pravoslavné Vánoce, které připadají na 6. a 7. ledna, a zdrží se tak déle. Například Hotel Kempinski letos připravil na 6. ledna program 'Ruské Vánoce v Kempinski', jehož součástí bude koncert ruské sopranistky Svetlany Feodulovové. „Doufáme, že hosté budou mít zážitek, na který budou dlouho rádi vzpomínat a který bude opravdovým potěšením pro všechny smysly,“ sdělil ředitel hotelu Kempinski Peter Knoll.
Ruská klientela je pro českou ekonomiku co do celkového objemu příjezdů po Německu druhá nejvýznamnější. „Rusové mají také nejdelší průměrnou dobu pobytu, což souvisí s jednoznačnou preferencí lázeňských pobytů. Na špičku se řadí také z pohledu průměrných pobytových výdajů a výdajů za nákupy. Ruští turisté mají také zájem o české regiony,“ dodala Jitka Šnobrová z agentury CzechTourism.