Projekt Zlatá práce je jednou z činností Nadace Krása pomoci. V rámci projektu je poskytována podpora lidem nad 50 let na trhu práce, a to jak formou bezplatného poradenství, tak případným propojením se zaměstnavatelem. „Od klientů máme velmi pozitivní ohlasy, cení si toho, že se někdo zajímá o jejich situaci, nabízí možnost probrat svoji životní situaci a otvírá možnosti, jak lze tuto situaci řešit“ říká ředitelka nadace Soňa Morawitzová.
Klienti, kteří projdou poradenským programem, se lépe orientují na trhu práce, mají představu o tom, která práce je pro ně vhodná (případně na jakou jinou profesi by pro ně bylo vhodné se rekvalifikovat), ví, kde pracovní místa hledat, umí správně sepsat životopis a motivační dopis a jsou vybaveni potřebnými informacemi pro úspěšné zvládnutí výběrového řízení.
V rámci spolupráce s firmami projekt poukazuje, jakým přínosem jsou starší zaměstnanci a upozorňuje na demografický vývoj. Na webových stránkách a sociálních sítích si zaměstnavatelé můžou přečíst inspirativní příběhy a příklady z dobré praxe, v případě zájmu mohou konzultovat zavádění pracovních míst pro osoby z cílové skupiny a postup pro zlepšování mezigeneračního dialogu na pracovišti.
JAK PORADENSTVÍ PROBÍHÁ
V rámci projektu jsou klientům poskytovány individuální konzultace formou osobní, online, telefonické a e-mailové komunikace. „Klientům dáváme rady a tipy, jak správně sepsat životopis a jak sestavit motivačního dopis přímo na míru pracovní nabídky, na kterou se hlásí. Součástí nabídky je také možnost vyzkoušet si pohovor na nečisto, a to buď online nebo osobně“ upřesňuje Kateřina Musilová, která má projekt na starosti.
Klienti získávají informace, jakými způsoby a kde lze nejúčinněji hledat volná pracovní místa, jak probíhá registrace na ÚP, na jaké dávky mají nárok a jaké jsou možnosti rekvalifikací a zapojení se do různých podpůrných programů v rámci ÚP. V případě potřeby jsou jim předány kontakty na další návazné organizace zajišťující např. vzdělávání nebo psychologickou pomoc.
Projekt se zaměřuje i na seberozvoj klientů, a to především zamyšlením se nad pracovními kompetencemi, hledáním silných stránek klienta a vytipováním slabých stránek, na kterých je třeba z hlediska profesního rozvoje zapracovat. Tyto činnosti by měly vést k uvědomění si vlastní hodnoty klientů a zvýšení sebevědomí jakožto nezbytného předpokladu pro úspěšné zvládnutí výběrového řízení.
Pokud ztratíte práci a nevíte, jak hledat tu novou, ozvěte se na zlataprace@krasapomoci.cz. Nebudete na to sami.