Pacienti mohou dát hlas „nejlepší“ nemocnici. Svými připomínkami k chování personálu, značení či stravě mohou přispět ke zlepšení chodu nemocnic a k postupnému zvyšování kvality poskytované péče. Uvedl to Daniel Vavřina, předseda neziskové organizace HealthCare Institute, která anketu už osm let pořádá. Dotazník je na webu a v tištěné podobě také v nemocnicích, stačí ho vyplnit do 30. září.
„Cílem je nejen zjistit, jaké problémy tíží pacienty, ale i jejich napravování,“ shrnul Vavřina. Výsledky dostává vedení nemocnice i její zřizovatel, odborníci z neziskové organizace s nimi diskutují o nápravě odhalených nedostatků.
Za osm let vyjádřilo názor v anketě přes 217 tisíc respondentů ze 157 nemocnic. Pacient v anonymním dotazníku odpovídá na 28 otázek, které mapují spokojenost v dané nemocnici.
Posun k lepšímu je podle Vavřiny vidět například v tom, jak lékaři informují pacienty a vysvětlují jim další postup léčby. Od začátku projektu se spokojenost pacientů zlepšila o 20 procent. Pacienti v otázkách posuzovali i to, jak se na ně personál tváří. Jako přívětivé hodnotilo loni lékaře a sestry 47,6 procenta pacientů, oproti předchozím letům je to nárůst o šest procent. Odpovídající také prozradili, že výběr nemocnice je pro ně důležitý nejen lokalitou, ale i kvalitou lékaře, kterého si prověří u svých známých. Problémem zůstává strava, i když hodnocení se mírně vylepšuje.