Poskytovat levné a přesto kvalitní služby, mít zákazníka jako středobod všeho konání, dlouhodobě budovat firmu a být v tom nejlepším slova smyslu patrioty. To jsou jen některé z odkazů úspěšného českého podnikatele 20. století.
Centropol Energy jde právě touto cestou, kterou prošlapal podnikatelský génius Tomáš Baťa.
V době, kdy je řada společností ochotná platit za pražskou adresu nemalé peníze, se majitel a předseda představenstva Centropol Energy Aleš Graf rozhodl jít jinou cestou. Jeho společnosti se značkou Centropol sídlí v Ústí nad Labem, které se stalo pro mnoho lidí u nás synonymem pro město se špatným životním prostředím, nezaměstnaností a chudobou.
„Já jsem se v Ústí nad Labem narodil a vidím tohle město jinak, než lidé odjinud. Má své kouzlo, nádhernou krajinu, která nemá jinde v Česku obdobu. Mnoho lidí mě odrazovalo a říkalo, abych si v Praze pořídil alespoň schránku. Já ale nevidím důvod, proč odcházet,“ říká Aleš Graf s tím, že když mohl Baťa udělat ze Zlína světoznámé město, proč by se on nemohl pokusit alespoň ukázat, že i mimo Prahu může existovat úspěšná, stabilní a důvěryhodná společnost.
„Centropol Energy dneska patří do TOP 100 nejúspěšnějších firem v České republice, je mezi nejvýznamnějšími dodavateli energií a na naše služby spoléhá přes 300 000 zákazníků,“ podotýká Aleš Graf.
Chceme být česká firma
Budovat silnou a stabilní společnost v dnešní obrovské konkurenci je mimořádně náročné. Z každé výlohy na nás někdo křičí, že má něco levně, nejlevněji, skoro zadarmo, a přitom to dost často ani není pravda. Centropol Energy má jinou filozofii podnikání. Vedle levné energie a výhodných mobilních tarifů na volání jde cestou maximálního servisu pro zákazníky.
„Našim cílem není získat milion zákazníků a obratem ruky společnost prodat někam na Kajmanské ostrovy, naopak chceme budovat s každým zákazníkem dlouhodobý vztah důvěry. Budeme mít raději půl milionu zákazníků, kteří nebudou mít důvod dvacet let odejít, než dva miliony lidí, jež nakonec hodíme přes palubu,“ snaží se přiblížit svojí strategii Aleš Graf.
Věrnost se vyplácí
Jak už bylo řečeno, levnou energii dnes nabízí řada společností, ale zajímavé benefity už málokterá. Věrnostní program Rodina Centropol patří k tomu nejlepšímu na trhu. Asistenční služba pomůže při událostech, které se mohou stát v každé domácnosti. Zabouchnuté dveře, rozbité okno, mokrá skvrna stropě a další nepřeberné množství malérů. Přivolaný odborník přijede do 90 minut a zabrání tak vzniku dalších škod. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
„My se díváme na naše zákazníky stejně jako na členy vlastní rodiny a když hledáme další služby a benefity, tak je vybíráme přesně podle toho, co bychom svým blízkým chtěli nabídnout a co si myslíme, že je užitečné,“ říká Aleš Graf a doplňuje další a další benefity, které zákazníci Centropol Energy mají.
Za všechny stojí za zmínku například e-shop Centropol odměňuje nebo slevová karta SPHERE, se kterou lze nakoupit ve více než 10 000 obchodů v celé republice. „Moji lidé v Centropolu vědí, že nejsem hned tak s něčím spokojený, ale když mi zákazník řekne, že přechod od dominantního dodavatele k nám byl to nejlepší, co udělal za posledních deset let, tak mě to zahřeje u srdce, uzavírá vyprávění Aleš Graf a dodává: „Dobrá firma nemusí být přeci jen z Prahy!“