Společnost A.Charouz patří mezi přední prodejce nových automobilů v České republice. V portfoliu firmy je pět značek, a to Ford, Volvo, Nissan, Mazda a Suzuki. „Právě tato japonská značka je v posledních letech velmi oblíbená i mezi starší generací,“ říká v rozhovoru pro i60.cz Luboš Rytíř, vedoucí prodeje nových vozů Suzuki společnosti A. Charouz.
Prodeje nových automobilů často odrážejí ekonomickou situaci v zemi v daném období. Jak se vyvíjí prodeje nových vozů v České republice v posledních letech?
V loňském roce jsme očekávali o něco lepší prodeje, ale informace z médií o finanční situaci způsobily naopak pokles. V letošním roce očekáváme lehký nárůst mimo jiné i díky příznivé cenové politice v oblasti prodeje nových vozů na českém trhu. Nejnižší ceny vozidel se vyrovnávají mladým ojetinám ze zahraničí.
Jaké vozy nejčastěji kupují senioři?
V minulosti nejvíce kupovali malé automobily a minivozy. Dnes jsou za stejné ceny dostupné i vozy nižší střední třídy. Kritéria výběru jsou různá. Kromě ceny hrají u seniorů důležitou roli také pohodlí, spotřeba paliva, příjemné nastupování a další. Pokud není omezujícím faktorem malá garáž či potřeba malého auta do města na nákupy, velmi často se setkávám s aktivními seniory, kteří vyhledávají automobil pro volný čas, tedy s větším zavazadlovým prostorem a dokonce i s pohonem 4x4. Právě ten hraje při výběru Suzuki často důležitou roli. Nejen pro účely nedělní vyjížďky na ryby či na horskou dovolenou, ale je to skvělý pomocník v zimě. Lopata a popel už nejsou třeba. :-)
Mají senioři nějaké speciální požadavky při výběru nových vozů? Jsou náročnými zákazníky?
Neřekl bych. Co se týče výbavy vozů, tak spíše naopak volí verze s nižší výbavou. Ze svých předchozích vozů jsou zvyklí na určitou úroveň výbavy a technické výstřelky poslední doby je spíš obtěžují. Ale najdou se i výjimky, které si na plnou výbavu nebo i sportovní verze potrpí. A samotné jednání? Tato skupina zákazníků je mému srdci vůbec nejbližší. Ve většině případů jsou to milí lidé, kteří si chtějí udělat radost a koupě nového vozu pro ně není jen otázkou praktickou, celý proces koupě si užívají, na rozdíl například od nějakého ambiciózního podnikatele. Pro mě jsou pak chvíle s nimi strávené při předváděcí jízdě nebo na salonu u dobré kávy velmi příjemné a poučné. Nejdůležitější z pozice prodejce, je pro mě zjistit přesné potřeby zákazníka a podle toho pomoci vybrat ten správný vůz s optimální výbavou.
Podle statistik dříve narození zákazníci upřednostňují platbu za hotové. Máte stejné zkušenosti?
Ve valné většině se jedná opravdu o nákup tzv. za hotové. Důvodem je jednoduchost a také to, že mají na auto předem naspořeno a k půjčkám jsou spíše zdrženliví. Vždy nechávám na zvážení, zda není lepší složit jen část ušetřených peněz a za zbytek si buď užít pěknou dovolenou nebo je nějak investovat s dobrým přístupem pro nenadálé události. V současnosti je na trhu spousta zajímavých finančních produktů s nízkými úroky i levným pojištěním. Na vybrané modely umíme sjednat i úvěr s 0% navýšením splátek.
Jaký vůz z nabídky společnosti A.Charouz byste doporučil našim čtenářům?
Když budu mluvit jen za Suzuki, tak určitě Splash nebo SX4. Splash je automobil pro náročného evropského zákazníka. Je výjimečný kvalitou, pohodlím variabilního interiéru, kompaktními vnějšími rozměry, vynikající ovladatelností, dynamikou a ekonomikou provozu. Nejpřísnější ekologické normy plní s přehledem, stejně jako se bohatá bezpečnostní výbava stará o ochranu celé pětičlenné posádky.
SX4 je především prostorná a komfortní. Nastupování a usednutí všech cestujících do sedaček je pohodlné a o kousek výš, než je zvykem. To přispívá i k ideálnímu výhledu z vozu. SX4 je možné zvolit nejen s pohonem předních kol, ale také v provedení 4x4.