Vybrat nejvhodnější mobilní telefon, poradit, jak ušetřit změnou tarifu, jaké připojení k internetu si pořídit nebo zda je výhodné zrušit pevnou linku. S těmito a dalšími dotazy vám nyní rychle poradí O2 Guru. Tuto novou službu nejen pro své zákazníky zavedla společnost Telefónica. „Chceme veřejnost přesvědčit, že O2 prodejny jsou jedinečným místem, kam si lidé mohou zajít pro radu nebo pomoc s nastavením přístroje nebo aplikace, kterou právě využívají,“ říká v rozhovoru pro magazín i60.cz Jiří Dvorjančanský, ředitel Divize marketing společnosti Telefónica Czech Republic.
Co Vás vedlo k rozhodnutí nabídnout lidem speciální poradce O2 Guru?
Zavedení služby poradců O2 Guru souvisí s tím, že telefony už se dnes nepoužívají jenom k volání, ale dá se s nimi toho dělat mnohem víc. Chceme proto uživatele mobilů inspirovat k tomu, aby tyto nové funkce mohli používat. V poslední době prudce vzrostl prodej chytrých mobilních přístrojů a s ním i četnost dotazů, týkajících se jejich funkcí, zejména nastavení internetu v mobilu či konfigurace MMS. Nejen to nás vedlo ke zjištění, že na českém trhu stále chybí odborníci, kteří by lidem.
S výběrem telefonů či tarifů radili i sami prodejci. V čem je rada O2 Guru jiná než rada od běžného prodejce?
Ten hlavní rozdíl je v tom, že O2 Guru jsou skutečně jen poradci. Nejsou motivováni na základě objemu prodejů, nebudou vám tedy nabízet drahé telefonní přístroje s mnoha funkcemi, které ani nevyužijete, nebo služby, které jsou pro vás zbytečné. Cílem je naopak poradit zákazníkům s výběrem nejvhodnějších přístrojů, nejvýhodnějších tarifů tak, aby zákazník neplatil více než je nutné.
Pro mnoho zákazníků je problém vyznat se v nabídce mobilních operátorů už jenom proto, že neznají odborné výrazy, kterými jsou jednotlivé nabídky přístrojů a služeb prošpikovány. Bude poradenství O2 Guru srozumitelnější?
Předností O2 Guru je, že nemluví technickým jazykem a jsou schopni poradit opravdu každému. Zájemcům na praktických příkladech ukazují, jak nové technologie mohou ulehčit život nebo jim přinést zajímavé výhody. Poskytnout radu však není jedinou úlohou O2 Guru. Všichni O2 Guru byli mimo jiné vyškoleni pro práci s handicapovanými zákazníky. Jsou připraveni jim pomoci najít takové nastavení mobilního telefonu, jež umožní, aby výhody nových technologií mohli vyzkoušet skutečně všichni.
Jakým způsobem se na O2 Guru mohou lidé obrátit? Je nutná písemná žádost nebo i osobní návštěva v prodejně?
Služba O2 Guru byla nejdříve určena pro sociální sítě, to znamená, že dotazy na O2 Guru bylo možné zasílat prostřednictvím Facebooku či Twitteru. Od začátku května se mohou lidé radit s O2 Guru i osobně, a to ve všech značkových prodejnách a ve vybraných franšízových O2 prodejnách. Celkem jich bude k dispozici 123.
Mohu si konkrétního O2 Guru i objednat předem?
Zájemci o radu si mohou termín schůzky s O2 Guru v nejbližší prodejně předem rezervovat přes internet na webové stránce www.o2.cz/guru. Rezervace však nejsou povinné, stačí na prodejnu přijít a domluvit se rovnou na místě.
Zejména starší lidé oceňují, když jim je produkt či služba názorně předvedena. Je možné najít odpovědi na jejich dotazy i v písemné podobě či například formou videa?
Ano, jak jsem již zmínil, společnost Telefónica již nabízí O2 Guru videa, na kterých O2 Guru přehledně ukazují, jak nastavit nejpoužívanější služby mobilních technologií. Videa O2 Guru od loňského srpna již shlédlo přes 300 000 uživatelů a O2 Guru na sociálních sítích již zodpověděli přes 25 tisíc dotazů. Videa je možné shlédnout na stránkách http://www.o2.cz/osobni/guru-videa/.