Nová Škoda Fabia má pozměněný design a také nové motory i asistenty
FOTO: Škoda Auto

Nová Škoda Fabia má pozměněný design a také nové motory i asistenty

13. 11. 2018

Už 30 let se v prodejnách škodovek jedno nemění: v nabídce nechybí pětidveřové auto, které sice patří do kategorie malých vozů, ale přitom uveze celou rodinu a v provedení kombi také pár pytlů cementu nebo dřeva na chalupu. Nová Škoda Fabia je pokračovatelem této tradice.

Mladoboleslavskému vozidlu patří i nadále mezi malými auty jedna výjimečnost: Zákazníci mohou volit mezi krátkou verzí a kombíkem. Moc konkurentů takovou možnost nenabízí. Většinou si vystačí s krátkým modelem.

Škodovku, jejíž jméno začíná písmenem „F“, v posledních třech dekádách patrně vlastnila alespoň po nějakou dobu většina českých rodin. Po Favoritech, Formanech a Felicii přišla na řadu v roce 1999 Fabia. A právě ta se nyní začíná prodávat ve své třetí zmodernizované generaci. To znamená, že prošla faceliftem. Ten přinesl pár designérských změn v čele s novou přední maskou a užšími hlavními světlomety.

Ale nejen to. Fabia poprvé nabízí LED přední světla, LED zadní skupinové svítilny a osmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Designéři dali také nový ráz přístrojovému panelu. Rozšířena byla i nabídka asistenčních systémů. Nově je k dispozici Asistent hlídání mrtvého úhlu, který upozorrňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu nebo na zezadu rychle se přibližující vozidlo při jízdě ve víceproudých komunikacích. Asistenti také usnadňují vyjíždění z parkovacího místa (Asistent vyparkování) a přibylo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly (Asistent dálkových světel). Právě tyto nové funkce ocení zejména řidiči-senioři. A nejen to. Fabia se liší od ostatních malých vozů na trhu i celou řadou praktickcých vychytávek jako je škrabka na led ve víku palivové nádrže, která umí změřit i hloubku dezénu pneumatik, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru či USB porty i pro cestující na zadních sedadlech.

0047_FABIA_Blind_Spot_Detect-1440x375.jpg

Změny se dotkly také pohonných jednotek. Nabídka motorů pro novou Škodu Fabia zahrnuje tři tříválcové agregáty s litrovým objemem, jejichž výkonové spektrum sahá od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 k). Základní motor 1,0 MPI s výkonem 44 kW (60 k) naběhne do výroby v průběhu roku. Oba přeplňované motory TSI (s výkonem 70 a 81 kW) jsou nově vybaveny filtrem pevných částic. Naftové motory už vzhledem ke zpřísňující se evropské legislativě malá škodovka nedostává.

Dokud se v prodeji neobjeví Fabia se základním motorem, bude její cenovka začínat údajem 284 900 Kč. Kombík je o 14 tisíc dražší. Základní 60koňový motor bude k mání jen pro krátkou verzi. Fabii lze pořídit také s automatickou převodovkou. Sedmistupňové DSG je k dostání v kombinaci s nejsilnějším motorem 1,0 TSI (110 koní).

Petr Buček pro portál i60

 

Škoda Fabia - technické údaje
Zrychlení 0-100 km (s): od 9,6 do 15,2 podle zvoleného motoru 1)
Nejvyšší rychlost (km/h): 168 – 196 podle motoru1)
Délka v mm (kombi): 3997 (4262)
Šířka v mm: 1732
Výška v mm: 1467 (1488 kombi s ližinami)
Rozvor v mm: 2470
Pohotovostní hmotnost v kg: od 1086 (1106 kombi)
Objem kufru v litrech: 330 / 530 (kombi)
Objem nádrže v litrech: 45

Poznámka: 1) netýká se základní motoru 1,0 MPI, který bude v nabídce až v průběhu roku 2019

 

auta
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 1 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

Fotogalerie

Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 15. týden

Uplynulou sobotu proběhll 34. ročník vyhlašování cen České hudební akademie Anděl. Ve vědomostním kvízu tohoto týdne si budete moci otestovat, jak znáte současnou českou hudební scénu. Zabrousíme ale také trochu do historie...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Digitalizace postupně prostupuje všemi státními úřady. Jak jste na tom vy - využíváte možnost vyřizování nejrůznějších žádostí on-line (pomocí počítače či mobilu), anebo raději navštěvujete úřady osobně?

Pokud to jde, vyřizuji vše "on-line"

21%

Snažím se vyřizovat věci "on-line", ale ne vždy se mi to daří

20%

Nevím, neumím na to odpovědět

19%

Mám radši osobní vyřizování záležitostí na úřadech

20%

On-line nevyřizuji nic, je to pro mě složité

21%